Deleted
•
Post by Deleted on Jun 17, 2019 7:52:24 GMT
Spørgsmålet omkring børn kom bag på Eros, han havde bestemt ikke lige set det komme, men han valgte ikke at tænke dybere i det. Kort sad han og tænkte over det. Egentligt var svaret åbenlyst, men han havde ikke lyst til bare at give hende et simpelt svar. "Nej, jeg har ingen børn. Tror den tid er løbet fra mig." Det kunne ellers have været hyggeligt, men det havde bare aldrig rigtig været i kortene for ham. Bevars, han havde mødt et par kvinder han fandt attraktive med potentiale, men det var bare aldrig blevet til mere. Fortællingen om hendes mand fik ham til at lyde som en ganske ubehagelig type, men det var ikke noget Eros lige kunne sige, så han valgte først bare at nikke, for at vidne sig selv tid til at finde på noget godt at sige. "Han kan da bare deltage i dit maleprojekt?" Måske var det ikke helt normalt at man deltog i sin partners hobbies, men man måtte ofre sig, når man åbenbart skulle være så kontrollerende. Sådan så Eros det i hvert fald.
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 18, 2019 18:58:03 GMT
|
Generelt var Elizabeth faktisk lidt nervøs for at snakke med fremmede mænd, bare fordi at hun vidste hvor vred Judas nogengange kunne blive. Selvom hun engang havde elsket ham, så vidste hun nærmest ikke hvad hun gjorde længere. Hun gik bare op i at have et godt liv, og et liv hvor hun ikke behøvede at være bange for hverken sit eget eller Jordan's liv, sådan var det blevet igennem de sidste par år og hun ville gerne ud af det helved. Der var bare ikke rigtigt nogen vej, uden at andre røg med i den klemme.
"Jeg har også kun en enkelt" påpegede hun, hun mente dog ikke tiden var løbet fra hende, men hun havde bestemt ikke planer om flere børn, en var rigeligt når hun også prøvede at passe på sig selv. "Han er vidst ikke lige maler typen... Kan du lide at male?" spurgte hun nysgerrigt. Hun viste ikke noget om malerier og den slags, hun kunne bare godt lide selv at sidde og fordybe sig i det.
| |
♛
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 22, 2019 9:06:15 GMT
"Jeg er heller ikke den store maler, men jeg kan godt forstå det facinerende i det." Svarede han. "Har du nogle sinde prøvet at male med din partner?" Ville Eros vide. I hans verden kunne man da lige give det et skud. Havde han været Elizabeths mand havde han gerne ofret en time eller to på at gøre hende glad, men sådan var det selvfølgelig ikke alle der havde det. "Er der ikke maler skoler du kan gå på?" Forslog han så. Mugglere havde alverdens mærkelige hobbyer og skoler, så mon ikke også der var noget for kreative sjæle. Eros havde dog ikke meget forstand på det, så det var ikke ham man skulle gå til. Men han kunne da spørge nogle i ministeriet, hvis Elizabeth havde lyst til at undersøge sagen nærmere.
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jun 25, 2019 20:52:54 GMT
|
Han virkede virkeligt sød, Elizabeth havde nærmest glemt hvordan det var at have en helt normal samtale. Hun blev stille et øjeblik, male med Judas? Nej det kunne hun ikke forestille sig nogensinde ville ske: "Han er ikke rigtigt maler typen" sagde hun blot, faktisk var han jo ikke typen til noget som helst andet end typen til bare at... ja, være som han nu var. "Det er noget jeg gør når jeg er alene" sagde hun, hvilket jo var ganske ofte.
"Min mand er ikke så meget for at jeg... går ud. Så jeg maler bare hjemme" sagde hun, og følte allerede at hun havde sagt alt for meget. "hvad med dig hvad er... dine... interesser?" spurgte hun, man kunne mærke på hende at hun var lidt utilpas og blev mere nervøs, som om hun følte hun allerede havde sagt noget hun ikke burde sige.
| |
♛
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 13, 2019 8:50:43 GMT
Ah, javel så. Havde de kendt hinanden bedre ville Eros have presset mere på, for at opfordre Elizabeth til at få sin partner med på legen, men der var måske en årsag til, at det var som det - og det havde han ingen ønsker om at blande sig i. "Det kan også være fint." Forsøgte han at sige, i en opmuntrende tone, omend han måtte indrømme at hun virkede mere som typen der havde mere end rigelig tid for sig selv.
"Jeg er nok mere en af de kedelige typer." Grinede han, ikke fordi det var så frygtelig morsomt, men for at hive stemningen lidt op. "Der er ikke nogle vild hobby her. Arbejde og læse lidt i bøger er nok, hvad jeg bruger det meste af tiden på. Man kan måske godt sige, at jeg lidt er gift med mit arbejde. Jeg kan godt lide det." Forklarede han, næsten som om han måtte sige undskyld for det. "Mit liv er ualmindelig kedeligt sammenlignet med andres." Da han sagde disse ord, tænkte han hovedsageligt på sin bror, der farede rundt med drager i hverdagen og ellers havde han sikkert en dame hængende i sin arm. Ja, Eros havde vist fået alt det kedelige jævne liv, mens Aurelius så kunne have alt det sjove. Modsat, hvad andre muligvis antog, generede det dog ikke Eros. Han havde ikke travlt med at sætte liv og lemmer på spil. Nogle skulle jo begrave broren på et tidspunkt.
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Aug 13, 2019 9:12:03 GMT
Elizabeth kunne mærke at hun nærmest holde vejret når hun ikke var hjemme eller når han talte. Hun var så bange for at nogen sagde noget eller at nogen så noget og hun prøvede virkeligt at holde fokus på samtalen lige nu, selvom hun måtte indrømme at det var en smule svært. Elizabeth var altid i panik, ikke engang om natten når hun sov havde hun ro i sig selv. Faktisk kunne hun slet ikke huske hvornår hun sidst havde haft ro på: "Jeg ville ønske at jeg havde et roligt liv" sagde hun og tog roligt fat omkring koppen og tog noget at drille, hun havde det virkeligt skridt for tiden, mere end nogensinde før.
Elizabeth kunne mærke et gisp igennem hendes krop som hun hørte døren gik ganske voldsomt og en mand kom gående ind som hun med det samme genkendte: "Tror du ikke det er på tide du burde komme afsted?" spurgte manden og kiggede hårdt i mod Elizabeth. Det var en af Judas tætteste mænd, og hun nikkede bare febrilsk og rejste sig op uden overhovedet at kigge på Eros eller sige farvel, hun måtte hellere bare lade være med at have øjnkontakt og hun fulgte blot med ham. Fanget i sig eget liv.
//Out
|
|