Deleted
•
Post by Deleted on Feb 27, 2019 18:08:11 GMT
Tråd til: @haymitchLeah havde siden hendes teenageår været en aspirerende musiker, og hun var da også kommet langt, med den støtte hun havde fået fra sin far. Til tider følte hun dog at hun ville have et større potentiale, hvis hun fik frigjort fra sin far – og stedmor… og familie. Det var tanker der havde fyldt hendes hoved længe, hvorfor hun nu havde valgt at tage skridtet. Hun ville mødes med en potentiel manager, for jo, hun havde penge nok til at hyre en. Dagene hvor det meste af hendes indkomst gik til hendes far, skulle være slut, for hun var sikker på at hun kunne nå længere, med en der kendte lidt mere til musikkens verden. Efter at have øvet sin introduktion foran spejlet i soveværelset en hel eftermiddag med blandt andet; ”Hej Mr. Norris, jeg er Leah… måske har du hørt om mig?” og ”Mr. Norris, jeg er Leah – hvor dejligt at du ville mødes.”Jo, der havde hun endelig valgt at begive sig ud. Hun havde haft sendt en ugle til ham, og hun havde i brevet selv foreslået at mødes ved Restaurant Lavena ved Diagonalstræden, klokken 20 denne onsdag aften, for at diskutere muligheden for et samarbejde. Nu sad hun selv på Lavena, iført en blomstret cocktail kjole, og ventede, allerede med et glas rødvin, som hun dulmede nerverne på.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 27, 2019 20:27:02 GMT
|
Haymitch havde travlt for tiden, især efter at Zarina havde besluttet sig for at starte sin karrierer op igen, og nu hvor han også håbede at kunne få sparket en smule gang i Joey, der tydeligvis gik mere op i at få sig en kæreste og nogen børn, end i at gøre en karrierer ud af sig selv. Mitch forstod det ikke, men han var også et kæmpe karrierer menneske der gik langt mere op i at han havde det godt økonomisk og i sin karrierer, end at han havde en familie og otte børn. han skulle ikke have en familie og alt det pjat. Han skulle arbejde, tjene gode penge og sørge for at få de bedste musikere ud.
I en sort t-shirt og et par sorte bukser, med en sort jakke hængende over sine skuldre bevægede han sig ind på resturenten, han havde sat håret, men tøjstilen var altid ganske afslappet. Sådan kunne han bedst håndterer verden. Han kiggede let rundt som han fik øje på den unge kvinde han havde en idé om at han skulle mødes med. Han så med det samme at hun var smuk, og det var allerede plus point i hans bog, han var jo kendt for at kigge langt efter kvinder nogengange. "Leah Prescott?" spurgte han roligt som han nærmede sig bordet.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 28, 2019 5:13:00 GMT
Hun hørte en stemme sige hendes navn, og derved var hendes indøvede tale spoleret. Hun kunne ikke præsentere sig selv som Leah Prescott, når han allerede havde sagt hendes navn. Hun mærkede nervøsiteten stige og hun rejste sig omgående for at hilse på ham og virke professionel.
Hun sendte ham et høfligt smil, da hun fik vendt blikket mod ham, og med let rødmende kinder, rakte hun ud efter hans hånd for at hilse, “jo, det er mig. Jeg er Leah Prescott. Hr. Norris, ikke sandt?” hun prøvede at tale klart og hun sørgede for ikke at mumle ordene.
“Tak fordi De ville mødes med mig, .. jeg ved ikke hvorfor jeg havde regnet med en der var ældre,” hun kunne ikke helt gemme sin egen overraskelse, for hun havde forventet en på sin fars alder. Hun prøvede på at holde det ved det, for hvis hun blev ved med at tale, så ville hun nok bare sige noget dumt. Hun havde desuden heller ikke regnet med at agenter ville være så attraktive, som Haymitch - Leah skubbede dog disse tanker til siden, for hun ville gerne være professionel om dette, så hun kunne skubbe sin karriere fremad.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 28, 2019 11:04:29 GMT
|
Mitch var altid spændt på at mødes med et nyt talent, han nød generelt bare at opsnuse folk og selvom hende her vidst havde snust til ham først, så var han sikker på de kunne få noget godt igang. "Haymitch Norris, hyggeligt at hilse på dig" sagde han i et venligt smil og gav hendes hånd et fast tryg. Mitch var generelt en venlig mand, han havde en maskulin fremtoning og et drenget smil selvom han var midt i 30'erne (ikke at han ville være ved det). Mange gange følte han sig stadig som en på 18.
"Det tager jeg som et kompliment, nogen dage føler jeg mig tæt på de 50" sagde han og satte sig roligt overfor hende, han havde været i branchen siden han var helt ung, ham og Joey havde startet allerede da Joey blev kendt som teenager. "Det er altid en fornøjelse at møde nye kunstnere, jeg har lyttet lidt til de ting du har sendt mig her til formiddag" sagde han roligt som han satte sig lidt bedre til rette på stolen.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 28, 2019 17:29:04 GMT
Leah trykkede fast tilbage, og hun satte sig så ned på sin stol igen, så de kunne sidde mere komfortabelt og snakke. ”Jeg er glad for at du ikke er 50 – jeg har fået nok af gamle mænd… Som manager. Jeg har brug for nogen, der tænker nyt, og det er ældre mennesker ikke så gode til, som regel,” fortalte hun om, mens hun satte sig til rette i stolen. Det var i hvert fald det indtryk hendes familie havde givet hende, at du bestemt ikke kunne lære en gammel hund nye tricks. Det var også derfor hun gerne ville have en ny manager nu, så hun ikke selv blev til en gammel hund, der sad fast i de samme gamle metoder og vaner.
”Åh,” svarede hun overrasket, og hun kunne ikke helt lade være med at gemme på et smil, da han fortalte at han havde lyttet til det hun havde sendt til ham. Det smigrede hende, når folk lyttede, også selvom det var hans job at lytte. ”Tror du det er noget du kan arbejde med? Jeg er ikke ligefrem en rockstjerne,” lo hun varmt, før hun tog sig en nervøs tår af sin vin. Hendes musik bestod mest af hende, ved et klaver og nogle lettere melankolske sange.
”For resten" indskød hun "så føl dig velkommen til at bestille noget mad og drikke – det er på min regning,” det var vel det mindste hun kunne gøre, nu hvor han mødtes med hende med så kort varsel.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 28, 2019 18:25:58 GMT
|
Haymitch var glad for at han kunne hjælpe. Både fordi at han oprigtigt var interesseret i musik i at få nye kunder ind i biksen, en jo også fordi at Haymitch altid ville tjene nogen gode penge, og hvis folk var dygtige, så betød det jo også at de ville få success i det de lavede. "Du har måske dårlige erfaringer på området?" spurgte han nysgerrigt, Haymitch mente da bestemt at han kunne bringe nye øjne til bordet, han var god til det han lavede og han var altid frisk på at hjælpe dygtige folk.
"Jeg syntes du er dygtig, det er lidt en anden genre end jeg normalt arbejder med, men jeg an godt lide en udfordring" sagde han, normalt var det total kliché popmusik som han arbejdede med, men det her fik alligevel noget igang i ham. "Åh nej endeligt ikke, jeg giver... Det er jo mig der skal signe dig, du skal bare slappe af" sagde han og smilede i mod hende, som han henvendte sig til tjeneren for at bede om en let ret og lidt vin, bare fordi at Mitch nærmest altid kunne spise noget. "Så fortæl mig noget om hvem du er" spurgte han, han ønskede jo at kende de folk han skulle arbejde med.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 1, 2019 15:27:18 GMT
Leah vidste til først ikke om hun havde lyst til at fortælle at hendes far var den, der havde styret showet, men hun endte med at tænke: Hvorfor ikke? Hun trak let på skuldrene, ”min far var min gamle manager, og det er noget jeg er blevet træt af – han har været god til at finde steder jeg kunne spille, men det er som om at han får mig til at sidde fast…” hun rystede let på sit hoved. Hun vidste at dette valg ville kunne give drama der hjemme, men på sigt ville det være bedre for hende, hvis hun fik sin egen professionelle manager.
Et taknemligt smil spredte sig over hendes læber, da han komplimenterede hende, og hun blev lykkelig, da han fortalte hende at han godt kunne lide en udfordring. Hun havde været bange for at han ikke følte at han kunne arbejde med den musik hun lavede… Men måske var det en frygt de fleste aspirerende musikere sad med? At folk ikke ville være interesseret i ens musik. ”Tak, virkelig… Jeg er selv frisk på en udfordring, og jeg ønsker også at høre kritik, hvis du finder noget at give – jeg vil bare gerne rykke mig fremad og sørge for at jeg bliver hørt,” det føltes en anelse grænseoverskridende at indrømme at hun gerne ville høres. Hør mig, hør mig… Leah var ikke ligefrem et centrumsbarn, men det gjorde hende glad, når andre nød hendes musik.
Hun ville have kæmpet imod hans tilbud om at give, men hun valgte at lade være, og igen svarede hun ”Tak” for det var en sød gestus af ham, og det gjorde hende kun mere sikker på at hun var ved at gøre det rigtige. Han ville signe hende, og det lød så godt i hendes ører.
”Hmm,” hun tog sig endnu en tår af sin vin, mens hun med et overvejende udtryk tænkte over, hvordan hun skulle præsentere sig selv. ”Jeg bor ved min far, stedmor og mine yngste halvsøskende – jeg flyttede der hen efter min mors død, da jeg var teenager. Den side af min familie anede ikke at jeg eksisterede, og min stedmor var ikke stor fan af at hendes mand havde haft en affære med en muggle. Jeg har lidt været familiens sorte får, tænker jeg?” hun lo hjerteligt og fortsatte så med at sige sine tanker højt ”De fik mig til at spille klaver som ung, fordi de mente det var godt for mig, og nu sidder jeg så her, og føler at det nok var den bedste beslutning de nogensinde har truffet i den tid jeg har kendt dem.” De negative tanker fik hende til automatisk at tage en dyb indånding, så hun kunne puste dem væk i en udånding. Hendes blik faldt hen på Haymitch, og hun sendte ham et venligt smil, ”Jeg har mange ting jeg gerne vil have sagt og jeg tror jeg får det sagt bedst gennem min musik – men er det ikke sådan de fleste musikere har det? Jeg tror vi er lidt overdramatiske mennesker til tider,” lo hun.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 1, 2019 22:47:52 GMT
|
Haymitch grinede let i mod hende som hun fortalte om sin far, han kendte jo alt til at familien havde samme interesser. Nu havde han jo trods alt en søster som var skuespiller og en familie der generelt havde været meget supportive. "Det lyder også hårdt... Min familie har heldigvis forsøgt at blande sig nogenlunde udenfor" sagde han i et roligt grin, han var glad for at han havde sin søster til at støtte sig, også selvom det jo ikke var helt samme branche de var indenfor. "Jeg har allerede fat i en producer der måske kan hjælpe dig, jeg må jo indrømme at det ikke er den genre jeg har mest gang i, men som dig er jeg også villig til at udvide min horisont" sagde Mitch i et smil.
"Det lyder spændende... tragisk, men uden at lyde flabet så er det noget der kan få en langt indenfor branchen, at være et godt forbillede" sagde Mitch i et roligt smil og lænede sig let tilbage på stolen. Han var sikker på at det her samarbejde nok skulle ende med at blive rigtigt godt. "Har du et mål? Skal du være den nye hitmager indenfor begge verdner, eller hvor langt skal vi ud og gå amok?" spurgte han nysgerrigt, Mitch var kendt både i muggler verdenen og den magiske verden, og han var altid klar på sjov.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 2, 2019 16:29:27 GMT
”En producer? Wow,” det hele overvældede hende så meget, at hun blev nødt til at læne sig tilbage i stolen og tage det hele ind. Hun havde ikke regnet med at han ville være så effektiv på så kort tid, og det virkede surrealistisk for hende.
Det havde helt sikkert været hårdt, men som han selv pointerede, så gav det en mulighed for at tage sin situation og vende det til noget positivt. Et forbillede… Det havde hun ærligt talt ikke overvejet at hun nogensinde kunne være. Hun gengældte hans grin, og lyttede så til hvad han ellers havde at fortælle. ”Du virker virkelig effektiv,” indrømmede hun og rømmede sig, mens hun satte sit glas med vin tilbage på bordet, ”og mit mål?” hun havde slet ikke tænkt over det her og hun følte sig helt uforberedt. ”Hmm, jeg tror slet ikke jeg nogensinde har overvejet at få min musik ud til muggleverden – og jeg tror måske også det er sådan jeg foretrækker det? Jeg tror ikke de ville forstå mine sangtekster, hvis jeg begynder at synge om patronuser og dementorer,” hun lo af sit eget eksempel, og håbede på at han ville kunne forstå hende. ”Men jeg vil gerne høres – jeg vil gerne ud i verden og vise min musik frem til andre magikere,” hun ville elske at rejse.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 2, 2019 16:35:02 GMT
|
Han smilede i mod hende og nikkede så, Mitch havde styr på branchen og han vidst efor det mest enige præcist hvilke tråde han skulle trække i: "Ja, jeg tænker jo det er dumt vi spilder tiden, du virker som en der kan komme langt med der rigtige hjælp" sagde han i et skævt smil. Hun var en cool pige og hun havde udseendet med sig, hvilket jo også var den vigtig del af at være kendt. Han vidste da godt at han kunne sidde her og sige at det ikke galt og at man solgt folk på rent talent, men sådan var den virkelige verden ikke. Folk skulle have lyst til at kigge på en, og der var ingen tvivl om at folk ville have lyst til at kigge på hende.
"Nej du har ret... Det er kun fordi det er en stor branche de har derover men det er klart at du er nødt til at tilrettelægge sangene efter det, men jeg tænker jo at vi kan starte her, også kan vi jo se om vi skal udvide senere" sagde han. Efter at have hørt hendes musik var han nu ikke tvivl om at han ville have hende med på vognen, hun var dygtig og han glædede sig allerede til de skulle til at arbejde mere sammen: "Jeg er sikker på din musik nok skal komme frem" sagde han i et smil. "Du har virkeligt talent, også selvom jeg jo ikke engang har set dig spille live endnu... Men det jeg har hørt er ren talent" sagde han og smilede i mod hende, han ønskede jo altid at hans artister følte sig motiverede.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 2, 2019 17:01:58 GMT
Hun nikkede enigt. Måske var det naivt af hende, men hun stolede på at Haymitch kunne få hende langt, og det var noget hun glædede sig til. Leah sendte ham et taknemmeligt blik og hun følte sig igen helt mundlam – han vidste hvor komplimenterne skulle falde, så de satte sig lige i hjertet.
”Det lyder som en god idé. Jeg vil bestemt ikke udelukke en udvidelse, hvis det føles rigtigt – men jeg tror det er bedst at jeg lærer at kravle, før jeg begynder at løbe med sakse i hånden,” hun lænede sig lidt frem igen, nu hvor hun igen havde fået samlet tankerne og følte sig mindre overvældet.
”Virkelig, tusind tak, Haymitch… Men hvad skal du have for det? Er det en del af den indkomst jeg får eller et fast beløb? Undskyld, jeg er ikke rigtig inde i hvad det vil sige at have en manager, der ikke er familie,” hun rystede håbløst på hovedet, men hun smilede alligevel, selvom hun følte sig usikker og uvidende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 2, 2019 17:06:22 GMT
|
Haymitch havde i mange år været kendt som en "damernes" ven, og det var han da som sådan nok stadigvæk - men vigtigere end noget andet var hans arbejde og han ønskede ikke at folk følte sig utilpasse omkring ham, derfor var han også holdt op med at gå og lægge an på alt. Desuden havde det faktisk været lidt nemmere dengang ham og Joey altid havde været sammen. Mitch smilede til hende og slog sig lidt ud af sine tanker: "Helt bestemt, men her bliver ingen sakse, jeg skal nok hjælpe dig igennem branchen og de faldgrupper du møder" sagde han. Selvom Mitch var ung så var han jo nærmest oppvokset i branchen, og han mente da selv han vidste hvordan han passede godt på sine klienter.
"Nej det gør ingenting, spørg endeligt - alt skal jo helst være på plads" sagde han og smilede i mod hende. "Jamen jeg tager 20% af alt hvad du tjener, alt andet er dit" sagde han roligt, det var en fair deal, især når hun begyndte at lave mange penge. Mitch fik stadig 20% af alt hvad Joey tjente, og det betød at han nærmest aldrig havde brug for at arbejde igen fordi Joey var blevet et kæmpe hit. Men Mitch levede for sit arbejde og han havde ingen planer om at stoppe.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 2, 2019 17:53:53 GMT
”Du er en sand gentleman, Haymitch…” svarede hun. Hun lod øjnene hvile på ham, for det var temmelig nemt at lade dem hvile der. Leah var endelig ved at føle sig temmelig afslappet i dette selskab, og hun var nu også helt sikker på at det var ham hun skulle have hjælp af.
”20% lyder godt, jo, det lyder faktisk perfekt.” Nu havde hun sådan set ikke mere at spørge om, og hun følte sig godt tilfreds. ”Er der andet du skal vide, eller skal vi bare få skrevet under på en kontrakt og komme i gang?” lo hun og hun ville sætte sig til rette, men kom i forsøget på dette til at skubbe til sit vinglas, og hun faklede ivrigt med hænderne i et forsøg på at redde det fra at vælte. Det hjalp ikke, så væltede det alligevel og spildte sit indhold ud over bordet, gulvet og hendes kjole.
”Åh,” udstødte hun frustreret, men hun prøvede at dække sin egen frustration med en let latter, mens hun tog sin serviet og prøvede at tørre det op. Hun kunne mærke at hun rødmede over sin egen klodsethed.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 2, 2019 18:02:54 GMT
|
Haymitch kom med et kort grin og smilede så til hende, han var bestemt ikke nogen gentleman, ihvertfald var det ikke et kompliment som han fik særligt ofte. "Jamen tak... Jeg.. Ja det er nok ikke det kompliment jeg får mest" sagde han og kom med et lille skævt smil, men det gjorde ham nu ingenting, han mente da bestemt selv at han var en god og veltalende fyr, det var kun fordi at han måske nogengange var lidt for hurtig til at hive tøjet af tøserne, og især når han blev fuld så glemt han lidt at fortælle dem at han altså ikke lige havde tænkt sig at gifte sig med dem efterfølgende.
"Jeg laver en kontrakt også skriver vi den når vi begynder at producerer” sagde han blot. "Jeg har faktisk et release party her I næste uge, og jeg tænkte at du måske vil med? Det er på et nyt boyband med to drenge der hedder 4two" sagde han i et smil. Han var glad for de to drenge og han var sikker på de ville blive rigtigt dygtige.
| |
♛
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Mar 4, 2019 8:14:48 GMT
Hun lagde sin serviet i det tomme glas, og hun kiggede på ham, som han nævnte at han ikke fik ofte at høre, at han var en gentleman. Hun havde lyst til at spørge virkelig , men hun valgte at lade være, og fokuserede i stedet for på det de var her for.
Leah nikkede enigt med ham, da han fortalte at han ville lave kontrakten, og at den ikke skulle udfyldes endnu. Det lød som en god plan – så kunne hun måske nå at snakke med sin familie om det, før hun skrev under, selvom det ikke ville ændre på hendes beslutning. Hun kiggede interesseret på ham, da han nævnte en fest. Leah var ikke vildt meget til fester, men denne lød en smule anderledes end hvad hun havde prøvet før, og hun kunne ikke lade være med at smile stort, ”Jo, det ville jeg virkelig gerne, tak” hun vidste næsten ikke hvor hun skulle gemme al sin glæde. Glæden var så tæt på at eksplodere ud ad hendes krop, at ikke engang en dementor kunne suge glæden ud af hende lige nu.
|
|
|