Deleted
•
Post by Deleted on Apr 3, 2019 19:06:20 GMT
Autumn klappede ham venskabeligt på skulderen, til trods for at de lige havde mødt hinanden. Men det tog Autumn ikke så tungt. Hun var trods alt ret hurtig til at forme venskaber.
"Det må du undskylde, Timmy. Jeg tror bare jeg tænker for meget over random stuff," sagde hun med et skuldertræk, og skævede til bønnerne; turde hun tage en til? Svaret var et klart 'nej'.
"Ud og se verden? Det lyder da meget sjovt," sagde hun med et stort smil, men vidste også, at det ikke var noget for hende.
Hun ville helst være i vante omgivelser, og sammen med folk hun brød sig om. Helst ikke i fremmede lande med fremmede mennesker.
"Eh..." Autumn bed sig selv i læben, mens hun så meget tænksom ud "- jo! Forvandling! Jeg elsker forvandling!" Hun smilede begejstret, og slog lige så begejstret hænderne sammen. Så vendte hun sig mod Timmy.
"Hvad med dig? Hvad er dit yndlingsfag?" Hun lagde hovedet let på skrå ♡
|
|
|
Timorthy Lavoie
•
Magiker
Fødselsdag: 11.02.2039
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Oprindelse: Paris, Frankrig
Bosat: London, England
Skole: Hogwarts
Kollegium: Ravenclaw
Arbejdsplads: Det Magiske Universitet
Stilling: Studerende
|
Post by Timorthy Lavoie on Apr 4, 2019 12:45:00 GMT
Han smilede over hendes gestus og rystede så let på hovedet, "Det gør skam ingenting, du har trods alt en pointe." Erkendte han og sukkede dybt. Hvad pokker hans skulle fortage sig når han en dag var færdig med skolen havde han ingen ide om. Han var ikke engang sikker på hvilken retning han ønskede at gå, han havde mere valgt fag efter hvad han havde fundet spændende frem for hvad der var praktisk for hans videre færden ud i livet. "Ja det tænker jeg, jeg har aldrig været god til at sidde stille for længe af gangen," indrømmede han og trak på skuldrene. Hans blik blev atter fyldt med liv da hun sagde at forvandling var hendes favoritfag. "Det er også et fedt fag!" Erklærede han sig enig og tænkte sig så lidt om som spørgsmålet blev vendt tilbage imod ham selv. "Jeg kan nu ret godt lide magiske dyrs pasning og pleje." Sagde han tænksomt, "Eller magiens historie." Han vidste godt at det sidstnævnte oftest ikke lå iblandt det mest favoriserede fag, men af en eller anden årsag var han faktisk okay med det skønt det godt kunne være en smule tungt at komme igennem til tider. "Besværgelser er også sjov, uh og flyvning.." Han tænkte sig lidt om, "der er faktisk temmelig mange fede fag. Det er skønt at være magiker." Han smilede stort.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 4, 2019 15:29:47 GMT
Autumn rystede på hovedet over Timmy. Han var da alligevel meget cool, når det kom til stykket. Hun måtte dog indrømme, at hun også synes det var fedt at være magiker. Ikke at hun havde prøvet andet altså... for hun var jo fuldblods.
Så hun vidste ikke så meget om mugglerting, andet end hvad hun havde lært i Mugglerstudier, et fag der bestemt ikke var hendes yndlings. Ikke fordi det handlede om mugglere, men bare fordi hun var interesseret i mere praktiske og magiske fag.
Men Timmys ord fik hende alligevel til at grine. Det lød som om, at der var mange fag han godt kunne lide, åbenbart.
"Ja, der er mange gode fag," grinede hun, og smilede skævt til ham, mens hun pillede ved bunden af sin sweater "Men jeg er nu også mest til fag, hvor der sker noget. Hvor jeg ikke skal sidde og læse eller andet kedeligt. Jeg vil helst være aktiv."
♡
|
|
|
Timorthy Lavoie
•
Magiker
|
Post by Timorthy Lavoie on Apr 8, 2019 19:34:21 GMT
Timmy forstod godt hvad hun mente. Nogen var mest aktive og nogen var mere boglige, det var en ret tydelig tendens sommetider og så var der ham der nok lå et sted i midten. Han smilede. "Jeg ved faktisk ikke hvad jeg er mest til," sagde han lidt tænksomt, "jeg ved at jeg skal lave noget hvor jeg er aktiv og kommer ud og bevæger mig, men samtidig så er jeg ret glad for at læse." Han trak en smule på skuldrene. Han havde ladet sig fortælle at det lidt lå til at være en Ravenclaw, men havd vidste han også om det når alt kom til alt? Han var ikke specielt inde i alt det med husene og hvad de stod for endnu, men det ville jo nok komme med tide gik han lidt ud fra. "Mange har vel en drøm om at blev quidditchspillere på professionelt plan, det kunne være fedt," sagde han så og så lidt frem for sig som han atter tænkte på hvilken retning han ønskede at gå i. "Men altså der er jeg sgu ærlig talt nok ikke helt dygtig nok." Han havde set nogle folk spille og selv blandt eleverne var der nogen usigelig dygtige spillere iblandt. Han skulle nok føle sig heldig bare det hvis han kunne komme med på holdet.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Apr 13, 2019 16:23:36 GMT
Autumn trak på skuldrene. Jovist kunne hun lide at læse, men hun ville da hellere bevæge sig eller spille Quidditch, hvis hun kunne komme til det. Hun brugte mest læsningen til at koble af, hvorfor hun var ret dårlig til at få lavet lektier.
"Det er vel også en fair holdning. Jeg er mest til læsning for fornøjelsens skyld dog," sagde hun lidt flat, og nikkede til den bog, som stak ud af hendes taske. Det var en eventyrbog.
"Tjaah, jeg er jo anfører for Slytherins Quidditchhold, så jeg har da også leget med den tanke. Jeg er trods alt ikke nogen dårlig spiller," sagde hun med et skuldertræk.
Hun pralede som sådan ikke, hun sagde bare tingene som hun fandt dem sande. Og i hendes logik kunne man ikke være en dårlig spiller og være anfører. Det gav ikke mening. ♡
|
|
|
Timorthy Lavoie
•
Magiker
|
Post by Timorthy Lavoie on Apr 21, 2019 16:03:26 GMT
Han fulgte hendes blik til bogen der stak lidt ud af hendes taske. ”Hvad læser du?” Spurgte han nysgerrigt ind. Han var ikke klar over hvor længe de efterhånden havde siddet og snakket, men han kunne godt fornemme at skyggerne langsomt voksede sig længere i takt med at det blev senere. ”Er du anfører?” Udbrød han begejstret og ærgrede sig kortvarigt over at han ikke var blevet placeret på Slytherin som hende, så havde han måske kunne spørge hende om at komme til optagelse på holdet. Blikket var imponeret, ”hvor fedt! Hvis det er det du gerne vil synes jeg helt sikkert at du skal gå efter det.” Opmuntrede han hende. Det kunne godt være at det ikke ville være en let drøm at udleve, men hvis ikke man forsøgte ville man jo slet ikke kunne indfri den. Selv var Timmy da også ret god på en kost. Han havde ikke som sådan spillet quidditch på et hold før, så om han også var god til det måtte tiden vise, han havde dog spillet for sjov med sin gamle vennegruppe på Beauxbatons hvor han altid blev tildelt rollen som basker. Det havde han tilsyneladende talent for havde han ladet sig fortælle. Men igen så man på de andre spillere der var her på skolen ville det nok give ham en del konkurrence.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 10, 2019 15:25:10 GMT
Autumn trak på skuldrene, og lagde bogen i skødet på ham, inden hun sagde: "En eller anden muggler-eventyrbog. Jeg har ikke fået læst så meget af den endnu dog."
"Ja, jeg har rollen som Slytherins anføre og basker. Hvad spiller du? Hvis du altså ved det? Vi kan måske tage en kamp for sjov en dag?" foreslog hun venligt, og vippede med øjenbrynene i sjov.
Hun kunne trods alt, som anfører, reservere banen, og så kunne de jo spille for sjov hvis de ville. Det var godt nok ikke andet end angriber mod angriber (+ rollen som målmand til begge også), når man kun spillede to, men det kunne sådan set også være sjovt.
"Vil du da gerne spille på hold? Altså på Ravenclaws officielle hold? Kan jo være, at jeg kan hjælpe dig med at træne, hvis det er? Selvom jeg ikke at meget for at træne en modstander" grinede hun, og nikkede ud af vinduet mod Quidditchbanen. ♡
|
|
|
Timorthy Lavoie
•
Magiker
|
Post by Timorthy Lavoie on May 11, 2019 13:22:35 GMT
Han nikkede let. Han var selv ret glad for at læse. "Så må du sige til hvis det er en du kan anbefale." Opfordrede han hende smilende. "Altså jeg spiller ikke endnu, jeg skal have fat i anfører for Ravenclaws hold." Forklarede han så og trak let på skuldrene, "jeg håber dog på at blive basker." Tilføjede han og så lidt frem for sig. Hendes tilbud og at spille en kamp fik ham til at smile bredt, "den er jeg med på." Sagde han bestemt. Han lo lidt som hun sagde at hun gerne ville hjælpe med at træne, "jeg tager skam gerne imod den hjælp jeg kan få," fastslog han, "medmindre det selvfølgelig er et trick for at lære mine styrker og svagheder," han lo kort for at understrege at det var en joke. Timmy troede gerne på det bedste i folk og at ingen ville have så dårlig sportsånd. Man skulle selvfølgelig aldrig sige aldrig, men han valgt at tro på at hun i hvert fald ikke kunne finde på det.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on May 26, 2019 10:04:48 GMT
Autumn skævede til quidditchbanen fra vinduet af. Hun savnede at flyve, for vejret havde været virkelig elendigt de sidste par dage. Hun havde måtte indstille al træning, fordi hun ikke ønskede, at nogen på holdet kom til skade.
Normalt trænede hun i ret crazy vejr, men det var kun hende selv. Hun ville ikke udsætte holdet for den slags.
"Jeg skal nok sige til. Indtil videre er den nu udemærket. Den er sådan lidt gammeldags, så der er ikke så mange underlige mugglerting, som jeg ikke forstår." Hun smilede skævt, og nikkede i retning af bogen i sit skød.
"Jamen så lad os træne en dag! Jeg skal nok hjælpe dig, selvom du er modstanderen. Og ja, selvfølgelig forsøger jeg at lure styrker og svagheder af," grinede hun ironisk, og skubbede drillende til ham med sin skulder. ♡
|
|
|
Timorthy Lavoie
•
Magiker
|
Post by Timorthy Lavoie on May 26, 2019 12:50:46 GMT
Han fulgte hendes blik til quidditchbanen i det fjerne og han mærkede hvordan det næsten kriblede i kroppen for at få lov til at flyve rundt dernede. Opmærksomheden vendte atter tilbage til hende da hun snakkede videre om bogen. Selv havde han ikke svært ved mugglerting, han kendte til det meste. "Armen det kan jeg skam godt hjælpe dig med hvis det skulle være et problem." Forsikrede han hende og blinkede varmt. "Så kan vi hjælpe hinanden." Det var altid godt at have nogle allerede. Med et let suk begyndte han at pakke sine ting sammen, han var ikke helt sikker på havd klokken var, men det var nok snart tid til at komme videre. Han havde også nogle lektier han lige skulle kigge på inden aftensmaden. I et elegant hop hoppede han ned fra vindueskarmen, "nå, jeg må hellere se at komme på biblioteket og lavet nogle lektier. Men det var super hyggeligt at snakke med dig, og vi finder bare ud af at slå hovederne sammen omkring quidditch." Sagde han venligt og svingede tasken op på ryggen. Han rakte hende posen med de resterende multismagsbønner. "Her, så har du lidt til læsningen." Smilede han. "Vi ses." Med de ord og et enkelt vink, begav han sig ned af den snoede trappe og satte i retning af biblioteket.
// out
|
|
|