Deleted
•
Post by Deleted on Jan 15, 2019 19:37:50 GMT
"hippogriff farm? Wow det lyder vildt" sagde han lidt overrasket, han havde knapt nok det en hippogriff i virkeligheden: "Hvad gør i så? Avler, træner, sælger?" spurgte han lidt nysgerrigt, kunne man overhovedet sælge hippogriffer bare sådan lidt? Han ville ikke engang vide hvordan man skulle sælge dem eller træne dem, hvad spiste de overhovedet sådan rigtigt? Det var en helt anden verden end Abel kom fra. "Man må skulle have meget plads for at have sådan noget?" sagde han halvt spørgende og halvt undrende. Han havde aldrig rigtigt hørt om den slags før.
"Ja det lyder nice, at være en der fik lov til at udvikle dem... Men man skal sikkert have en mega lang uddannelse og alt muligt" sagde han i et grin, han kunne godt gætte at der nok var nogen meget kloge mennesker der tog sådan nogen beslutninger med koste. "Jeg tror måske gerne jeg ville rejste rundt i verden, jeg ved ikke helt hvad jeg ville lave, måske finde drager eller sådan noget" sagde han, det var nok især fristende at rejse med de arbejde han havde. Men lige nu, sammen med hende, havde han det som om han havde glemt absolut alt omkring hvem han var.
|
|
|
Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
Fødselsdag: 19.09.2038
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Bosat: Skotland
Skole: Hogwarts
Kollegium: Gryffindor
Arbejdsplads: Renfrew Hippogriff Farm
Stilling: Arbejder
C-box navn: Niffler
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 16, 2019 9:39:36 GMT
Abels respons var cirka den samme som Raquel altid fik. Selvom hendes families navn var kendt i visse kredse var det at der overhoved fandtes en sådan hippogriff farm en ny opdagelse. Det forstod hun egentligt godt. Det var godt nok heller ikke noget hun ville tænke så pokkers meget over, hvis det ikke var fordi hun boede på en. "Yup." Det var faktisk slet ikke så slemt som hun nogle sinde fik det til at lyde som. Gårdlivet var noget hun elskede og selvom hippogriffer havde meget personlighed så var de heldigvis ikke drager, omend de både havde klør og kunne flyve. De var mere håndterbare. Hun så det mest af at som heste, med lidt ekstra tilbehør. "Jo, mine forældre har en enorm gård i Skotland og har fået en masse børn der kan passe den." Det sidste gjorde hun en lille grimasse til. Ikke helt tilfreds med at være bundet til gården fordi forældrene troede, at det jo var den eneste drøm deres børn kunne have. At vade rundt i hippogriff lort hver dag, ja, hvem kunne ikke se det evig charmerende i det? "Sikkert ja." Et opgivende suk slap ud fra hende. "Det kræver nok også en masse fysisk kendskab, sådan at lave en god velformet kost." Tænkte hun lidt videre højt til Abel begyndte at forklare om sin egen drøm. "Det lyder også fedt! Er der nogle bestemte steder du gerne vil besøge." Hænderne lagde hun omkring den varme kakaokop og sugede alt varmen til sig hun kunne få. Egentligt frøs hun ikke mere, men det var alligevel rart at få ekstra varme. Hvis hun skulle vælge mellem varme og kulde ville hun klart også vælge det første. Godt nok behøvede hun ikke at leve i noget tropisk klima som længere syd på i Europa, men London var altså også næsten lidt for koldt. Frankrig eller central Europa kunne være muligheder.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 16, 2019 21:14:27 GMT
Han grinede let: "Ja det lyder da som om din familie har regnet den ud, hvordan man får gratis arbejdskraft" drillede han let, han kom selv fra en familie der gjorde sådan, men han havde en idé om at det nok ville være federe at leve hendes liv. Hippogriffer var jo desuden et helt fantastisk smukt dyr, og en del af ham ville nok lidt ønske han engang fik lov til at flyve på en: "Men hvad gør i med dem? Sælger i dem?" spurgte han nysgerrigt, hvad slags mennesker havde overhovedet sådan nogen dyr, udover dem som jo åbenbart havde bygget en helt farm til dem.
Han smilede og nikkede så, ja hvis man skulle ordne koste skulle man sikkert kunne alt muligt vildt: "Hmm Egypten... Etiopien... Canada... Steder med bjerge tror jeg" sagde han i en rolig stemme, han ville gerne langt væk. "Ud og vandre i naturen, det kunne være fantastisk. Bare være totalt fri, solen i ryggen og alt det der" sagde han og smilede inden han tog en tår af sin kakao, han ville elske bare at stå på en bjergtop og kigge udover verden, og han ville elske at gøre det imens han var ung. Dog var han ret sikker på det ikke lige blev indenfor de næste år, hans far ville jo aldrig tillade det hvis han ikke havde en god dæk historie: "Hvad med dig, nogen rejsedrømme?" spurgte han roligt.
|
|
|
Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 16, 2019 21:24:05 GMT
"Jeg får faktisk løn!" Lød det i en halv fornærmelse, halv latter. "Jeg er ikke mine forældres slave." De havde dog værdighed nok til at betale, omend hun måtte erkende, at de godt kunne hoste mere op. Men de var ikke lette at forhandle med. De var altid overbevist om, at de havde ret. "Ja, bruger dem til opvisning og sådan noget. Det er min far der holder styr på det, så længe jeg får min løn er jeg egentligt ligeglad." Hun trak på skuldrene. Selvfølgelig var hun glad for familien, men det betød ikke at hun var ekstrem loyal overfor deres forretning. Det var bare et job i hendes hoved, noget der kunne skiftes ud. At resten af familien ikke helt så det på samme måde var en lille detalje.
Stederne der blev nævnt lød meget eksotiske og ikke mindst fantastiske. Raquel kunne hurtigt drømme sig væk. "Det lyder også fantastisk." Sukkede hun, kort fortabt i en malerisk natur der kun befandt sig i hendes hoved. "Du slår mig dog ikke som vandre typen, men du kan måske godt lide at gå?" Selv var hun mere til at flyve, men hey, en gåtur kunne virklelig også være alvorlig undervurderet i de rette situationer. Det ville hun gerne erkende. "Totalt fri fra hvad?" Et bryn løftede sig. Pludselig lød Abel som om han ikke gad være i London, som om der var en masse at lave i byen. Det forstod hun ikke, havde han ikke lige sagt, at han ikke rigtig havde så meget at lave, men bare forsøgte at finde sig selv?
"Bare væk fra de gamle nisser derhjemme. Komme ud at opleve noget. Det behøves ikke være vildt eksotisk." Hun grinte kort og trak så på skuldrene. "Har hørt så meget sjovt fra folk når de rejser ud. Vil også selv gerne opleve det, men det er der desværre ikke tid til med arbejde." Opgivende sukkede hun og rettede fokus mod kakaoen og væk fra de halvtriste tanker. "Men måske en dag får jeg bare råd og tid til det."
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 17, 2019 9:17:13 GMT
Han kom med et lille smil over hendes kommentar, bare fordi det var lidt sødt: ”Arh, det er da så pænt af dem i det mindste” tilføjede han blot. ”Vil du gerne arbejde der resten af dit liv så?” spurgte han, Abel syntes det lød spændende og han gad da godt arbejde med sådan nogen smukke dyr, men på den anden side så vidste han også godt det var noget andet når man var født og opvokset sådan et sted. Folk syntes jo også mafiaen kunne være utroligt spændende når de blev en del af den, men for Abel der havde været en del af den siden han blev født, syntes han bare den var dum og ligegyldig. ”Vildt nok... Jeg vil vildt gerne med derud en dag, hvis jeg må?” spurgte han, han havde aldrig klappet en hippogriff eller noget, men det gad han virkeligt godt.
”Ja... Jeg elsker faktisk naturen og bare at slappe af i den” sagde Abel, på HOgwarts elskede han også at vandre i bjergene når han ellers fik lov for halvsur professorer. ”Mine forældre, de er mega strenge...” sagde han, det var jo ikke løgn. Hans mor var ikke helt så slem som hans far, men slem nok til at Abel ikke havde lyst til at omgåes hende alt for ofte. ”Vil de ikke lade dig rejse ud?” spurgte han nysgerrigt og tog en tår mere af sin kakao, han. Nød virkeligt at sidde og snakke med hende, faktisk kunne han ikke huske hvornår han sidst havde haft så normal en samtale, med et andet menneske.
|
|
|
Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 18, 2019 9:19:39 GMT
"Nej da!" Raquel lød næsten helt forfærdet, hvilket hun også næsten var. Det ville måske ikke være det værste job, men stadig syntes tanken kedelig og trist. Hun håbede på at få noget mere spænding i hendes liv. "Planen er at gå mine egne veje, men der går nok lige lidt tid før jeg får overtalt mine forældre om det." Mageligt lænede hun sig tilbage i sædet på stolen. At Abel ville med ud på gården kom bag på hende, men det skulle han bestemt få lov til! "Selvfølgelig, du kan bare komme en dag - eller måske lige meld din ankomst først, ellers får du mn gammel-far efter dig." Det kunne alligevel være sjovt at se, Abel jagtet rundt på gårdspladsen af en gnaven nisse. "Den er også meget flot." Medgav hun med et lille nik. "Vi kan tage en tur rundt i Skotland når du kommer forbi. Det er måske ikke den mest eksotiske natur, men den er flot oppe fra, især når man kommer på afstand fra mennesker og alt muligt andet." Det var ture hun selv gerne tog når hun skulle væk fra alle andre og det var ganske effektivt. I naturen kunne man møde andre, men helt oppe i luften var man væk fra alle andre. "Er mine også. Hvad sker der lige for det?" En latter slap ud. Egentligt forstod hun godt hendes forældre, de ville bare det bedste for hende og hendes søskende, men de gav blot udtryk for det på en speciel måde og gav ikke plads til folks egne drømme. De havde stadig noget at lære, men det skulle man virkelig ikke sige til dem, med mindre man havde lyst til at blive myrdet verbalt. "Nope, for der er jo en masse hippogriffer at passe, der er ikke tid til det pjat." vrængede hun og lavede en grimasse. "Men hvornår skulle der ellers være tid til det?" Et opgivende suk fulgte. "Hvad med at vi bare flygter sammen? Hopper på en hippogriff og flyver væk, hvor ingen kan finde os? Så må vores forældre sejle i deres egen sø." Det lød pludselig meget tiltalende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 18, 2019 19:49:17 GMT
Han smilede let, det lød rimeligt meget som hvordan han også havde det, desværre var han bare ret sikker på at hans far ikke lige havde tænkt sig at opgive idéen om at han skulle styre mafiaen, og en del af Abel ville jo også gerne. Han kunne godt lide at være lidt en hård fyr der spillede smar tog forsøgte sig med forskellige idéer. Han nikkede: ”Det vil jeg virkeligt gerne, det lyder hyggeligt... Jeg skal bare lige have overtalt min far, han er ret streng og lade mig ikke sådan tage afsted” sagde Abel. Han ville gerne lige se om han ikke kunne få styr på det, men han kunne jo altid stikke sin far en løgn og sige han havde fundet en ny dealer der lå i det område, så skulle han vel nok få lov at tage afsted.
Abel grinede og rystede så på hovedet: ”Hvad med du starter med at give mig en rundvisning også kan vi se med det andet bagefter... Min far slår mig ihjel hvis han finder mig og jeg er stukket af” sagde han i en ærlig stemme. Desuden så var han ikke helt fan af tanken fordi at han jo egentligt havde det okay med sit arbejde, nogengange: ”JEg tror at jeg kan få tid i den kommende weekend hvis du kan?” spurgte han i et smil. ”Tror du dine forældre er okay med jeg kommer derop?” spurgte han, han var rimeligt sikker på han ikke lige havde lyst til at få tæv fra nogen i hendes familie.
|
|
|
Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 22, 2019 11:45:06 GMT
"Det er heller ikke lige min plan at stikke af nu og her." Lød det med en let latter. "Bare at tage en flyvetur rundt omkring, du skal nok blive sat af igen på gården, så du kan komme hjem." Hvis de også skulle stikke af ville det kræve en del mere forbereldese. Raquel var ikke typen der sådan bare spontant valgte at flygte. Generelt var det få ting hun ville gøre sådan bare uden videre, især af så store ting. Det hørte efterhånden hendes barndom til. "Weekenden lyder fint." Hun nikkede bekræftende. Det meste af hendes tid gik alligevel på gården, så det var sjældent hun rigtigt kom ud, hvis hun ikke havde planer - og planer hørte også til sjældenhederne. Veninderne havde fundet arbejde og havde altid så travlt, men Raquel kom ikke ud at møde nye mennesker at være social med og familien gad hun ganske enkelt ikke. De havde også deres egne liv. "Kan ikke se, hvorfor de ikke skulle det. Du er jo bare min gæst." Hun trak let på skuldrene. Det kunne godt være forældrene mente hun havde en bestemt fremtid foran hende, men de kunne forhindre hende i at være sammen med hendes venner - og de levede jo heller ikke på et fort. Blev det et problem ville hun måske begynde at overveje fremtiden på gården endnu mere. At leve i fangeskab var bestemt ikke noget der tiltalte hende. "Så, har du mødt en hippogrif før?" Hun greb sin kakao og tømte kruset. Klokken var også ved at være mange, i hvert fald nok til at hendes mave syntes at det var tid til at få mad, så enten skulle hun finde noget i diagonalstrædet sammen med Abel eller også lette røven og snart komme hjem. Hun ville ikke have noget imod den første mulighed, men det var måske også lige offensivt nok? De havde jo lige mødt hinanden og der var ingen grund til at overgøre det hele for meget.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 22, 2019 14:28:12 GMT
Han smilede til hende, det her var virkeligt det mærkeligste han havde været ude for i lang lang tid, han kunne ikke huske hvornår han sidst på den måde havde haft lyst til at være i nærheden af en ung pige, bare fordi at hun var sød og sjov. Abel syntes da også hun var køn, men det var faktisk mere bare fordi han nød at sidde og snakke med hende, der var noget anderledes og fornøjeligt over hendes personlighed. Abel kunne faktisk ikke huske hvornår han sidst havde haft sådan en god samtale, ikke bare med en pige med generelt. Han var ikke typen der havde mange gode samtaler længere, det hele handlede jo om mafiaen, penge, våben, stoffer og alle mulige ting, som jo egentligt slet ikke havde andet end økonomisk værdi for nogen.
"kun en gang... På Hogwarts, men jeg turde nærmest ikke engang klappe den" sagde han i et grin, det var jo psykopat farlige hvis man ikke hilste på dem rigtigt og kendte deres kropssprog og Abel indrømmede gerne at han faktisk var lidt nervøs for de store dyr. Han smilede og drak så resten af sin kaffe som hun også gjorde: "Du... skal videre?" spurgte han roligt, som han lidt tog det som en hentydning til at hun måske var nødt til at komme videre i teksten.
|
|
|
Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 23, 2019 22:30:50 GMT
Et lille grin undslap Raquel, ikke hånligt af hans indrømmelser, men underholdt. Abel slog hende ellers ikke som typen, der sådan ville komme med den slags indrømmelser. "De har også meget ... ja, personlighed." Det var nok den bedste måde hun kunne beskrive dem på uden at det kom til at lyde tosset. Nogle var også mere fine end andre, men alle ville de have respekt og var de utilfredse skulle man nok hurtigt blive klar over det. Det behøvede man ikke at have studeret hippogriffer for at vide, ikke når der pludselig kom kæmpe kløer flyvende imod en. "Jeg tænker i hvert fald at finde noget mad, enten derhjemme eller et andet sted. Vil du med ud at finde noget?" Man kunne da lige så godt gøre sig forsøget og se, hvordan han ville reagere. I værste fald ville der komme en afvisning og så var det jo bare at tage hjem. Der var i hvert fald intet at vinde, hvis hun ikke forsøgte. "Faktisk kender jeg en god grill i nærheden, en mugglergrill." Forklarede hun og blev kun endnu mere sulten ved tanken. Måske skulle hun bare selv tage af sted også selvom Abel ikke ville med.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 24, 2019 17:38:19 GMT
|
Abel måtte nok ærligt sige at han følte sig en smule ved siden af sig selv lige nu, han kunne ikke huske hvornår han sidst havde talt med en pige på denne her måde, og han glædede sig faktisk til at komme op og måske bruge et par dage væk fra sine forældre. "Åh jeg ville gerne, men min far... Du ved... Ja..." sagde han i et suk og kiggede på sit ur, han havde en aftale med Judas om en halv time og som altid så havde Abel virkeligt stor respekt for når han far sagde noget.
"Men... Hvornår har du tid til vi ses igen? Jeg kan prøve at få fri, så kan vi måske spise sammen også tage hjem til dig?" sagde han roligt: "altså no pressure... bare helt chili" sagde han og ville gerne lige sikre sig det ikke lød som "også kan vi knalde bagefter", for egentligt ville Abel bare nyde hendes selskab. Han følte sig så dejlig normal lige nu: "jeg kan høre min far om jeg ikke lige kan få to dage uden andet arbejde" sagde han, godt nok skulle han lige gøre et forsøg på at komme med en rigtig god undskyldning. Men det burde da også kunne lade sig gøre, hvis han tænkte sig lidt om.
| |
♛
|
|
|
Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 24, 2019 20:41:48 GMT
"Det er helt okay!" Væltede det meget hurtigt ud af munden på Raquel der endelig ikke ville være til besvær selvom hun inderst inde var lidt skuffet, men det ville hun aldrig indrømme - heller ikke overfor sig selv. Hun blev derfor meget glad og begejstret da Abel dog forslog at de kunne mødes en anden gang. "Det syntes jeg lyder som en rigtig god idé." At det kunne mistolkes til samleje overvejede hun slet ikke. På det punkt var hun for uskyldig og uerfaren, omend hun bestemt kendte til det, hvordan kunne man andet når man var den yngste i en enorm søskendeflok? Hun havde siddet utallige gange og hørt hendes søskende fortælle om alle deres erobringer og hemmelige aftner. "Du kan bare sende mig en ugle når du ved noget mere. Bare til Raquel Renfrew. Så finder vi ud af noget." Et stort smil prydede hendes læber et kort øjeblik før hun rejste sig op og tog sin frakke og trak i den. "Det var hyggeligt at møde dig, Abel." Hvis hun fik lov ville hun læne sig ind og give ham et let knus før hun trak sig tilbage, vinkede og bevægede sig over mod hoveddøren i jagten på en pejs hjem til gården.
//Afsluttet
|
|
|