Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
Fødselsdag: 19.09.2038
Blodstatus: Fuldblod
Magisk niveau: Middel
Seksualitet: Heteroseksuel
Civilstatus: Single
Bosat: Skotland
Skole: Hogwarts
Kollegium: Gryffindor
Arbejdsplads: Renfrew Hippogriff Farm
Stilling: Arbejder
C-box navn: Niffler
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 13, 2019 13:29:37 GMT
fly me away Vinter 56 - kvalitetsudstyr til Quidditch
Efter at have brugt hele morgenen og eftermiddagen på familiens gård var Raquel egentligt for træt til at lave så meget andet, men hun havde i Profettidende et par dage forinden læst om den nye kost der ville udkomme lige netop denne dag og den blev hun bare nød til at se. Hun havde derfor brugt susenetværket til at komme til London og indtil til hendes absolut favoritbutik i diagonalstrædet: Kvalitetsudstyr til Quidditch. Allerede da hun begyndte at på Hogwarts havde troldmandssporten været i hendes interesse og mens andre trykkede deres næser flade mod vinduet af diverse slikbutikker stod Raquel gerne sammen med drengene og gloede på koste. Hun ankom til butikken lidt i lukketid, hvilket betød at der heldigvis ikke var så mange. Der var derfor god plads til at hun kunne finde det hun var kommet for. Kosten stod udstillet både i vinduet og på en slags æresplads midt i butikken, hvor der også stod et par førsteårselever og var lige ved at tabe kæben. Raquel forstod dem dog godt. Den var flot. Det begyndte allerede at krible i hendes fingre for at række ud og røre. Hun gik et par ture rundt om den før hun kastede et blik på prisskiltet. Puha, det ville tage en del tid før hun overhoved kom i nærheden. Måske ville der nå allerede at komme en ny kost? Hun blev altså nød til at finde et bedre betalt job selvom hun godt vidste, at forældrene stærkt forventede at hun blev på gården, men det gjorde hun altså ikke under sine nuværende lønforhold.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 13, 2019 17:30:58 GMT
På bunden var Abel faktisk en god fyr. I mange af de år han havde gået på Hogwarts havde han prøvet at planlægge hvordan han skulle fortælle sin far at han altså ikke ønskede at være den næste mafia boss. Men da Abel var kommet tilbage, hjem fra HOgwarts og han var blevet ramt af miljøet, så var det slet ikke så let af sige fra. Det var spændende, eventyrligt, spændende... Man kunne komme til skade, man kunne mange ting og Abel kunne mærke hvordan han langsomt var blevet trukket ind i den verden. Den måde folk respekterede ham på og det faktum at han kunne gøre næsten lige hvad der passede ham, udover andre end hans far kunne stoppe ham.
Denne dag var Abel dog taget ud for at handle, han tjente gode penge ved sin far og selvom han havde tænkt sig at overtage mafiaen præcist som planlagt, så havde Quidditch et kæmpe plads i hans hjerte. Han gik rundt og kiggede og var især på jagt efter at se de nye koste på markedet. Som han nærmede sig, faldt han blik på en ung pige, en meget køn ung pige endda. Abel havde ikke skide meget med piger at gøre, han havde mere travlt med andre ting og derudover gad han ikke havde noget med piger at gøre der “bare” var til salg for penge: ”Ja, den er fed, ikke?” sagde han i et smil og kiggede i mod pigen og derefter i mod kosten.
|
|
|
Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 13, 2019 17:47:00 GMT
Nogle piger savlede over fyre - og det kunne Raquel da også, men hun kunne bestemt også savle over kosten hun så. Helt fortabt i sine egne tanker var hun da der pludselig stod en fyr ved siden af hende og næsten fik hende til at hoppe af ren forskrækkelse. "Bestemt." Pippede hun, stadig med hjertet hoppende helt oppe mellem hendes øre. "Den skulle være bedre end de gamle." Påpegede hun så. "... og syntes ellers de gamle var meget gode. Træet skulle være lidt udhulet for at holde vægten lav, med metal som støtte for stadig at gøre den stabil." Begyndte hun at æble løs, tydeligvis meget interesseret. "... og hårene skulle også være lavet helt specielt." Hvad hun dog ikke ville give for sådan en tur. Længe kunne hun i hvert fald sukke over kosten der skinnede og gjorde sig til for hende. "Kan du lide at flyve?" Hun vente sig imod fyren der var kommet. Ganske attraktiv, det måtte hun give ham. Han kunne faktisk godt lide sådan en rigtig quidditch spiller der kunne få pigerne i lange rækker. Sådan en rigtig player, men hey, hvis det var sådan noget man gik op i, så var det da fair. Raquel havde aldrig selv fundet interesse i det, det var mere koste og flyvende bolde der fyldte i hendes hoved.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 13, 2019 18:07:07 GMT
Han smilede som hun talte til ham: ”Spiller du?” spurgte han roligt. Abel havde spillet, og gik faktisk stadig til træning en gang om ugen, bare for at han lavede noget. Han gik som oftest og arbejdede hele ugen, så han havd brug for at slappe af engang imellem. DOg vidste Abel godt at det nok ikke var fordi der var gået en international Quidditch spiller tabt i ham, men lige ville han da gerne stadig træne. ”Ja, er det ikke noget med at du kan få en model der har enhjørningehår ind syet i træet?” spurgte han i en rolig stemme, han vidste ikke noget om koste, ikke rigtigt andet end hvad han havde læst ihvertfald.
”Ja... Lidt, men jeg er ikke så god til det som jeg gerne ville. Jeg spillede mit sidste år på Hogwarts” sagde han i et roligt smil og kiggede i mod hende. Han vidste godt at hans far ikke ligefrem satte pris på at han spillede og han ville ihvertfald aldrig nogensinde støtte ham i en karrierer selvom han sponsorerede for flere store stjerner. Men på en eller anden måde var Abel jo også lidt en stjerne, han var bare ikke så kendt som spillerne og derudover så var han jo lidt mere kriminel.
|
|
|
Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 13, 2019 19:28:00 GMT
"Jeg spillede på skolen, men efter jeg har afsluttet det er der ikke blevet til så meget ud over derhjemme med en gammel kost fra før jeg blev født." Hun sukkede opgivende. "Yup, men det er mere fordi det er smart at sige. Har hørt det ikke skulle gøre kosten hurtigere." Forklarede hun. Flere steder havde hun i hvert fald læst artikler om det og sammenlignet med prisen man skulle betale var det nok mest af alt pynt og pral end egentligt funktionalitet. "Hogwarts?" Spurgte hun nysgerrigt da han afslørede at han også havde spillet på skolen. "Hvad hedder du?" Fløj det pludselig meget begejstret ud af munden på hende. "Forresten, Raquel Renfrew." Hånden fløj frem for at give hans et tryk, hvis også hans kom op, ellers ville hun bare lade den falde dumt ned langs siden. "Drømmen er at blive Quidditch spiller, men tror nok aldrig det bliver til mere end det. Mine forældre mener ikke at det er en ordentlig levevej." Hun lavede en irriteret grimasse. Bare fordi det ikke indbefattede hipogriffer og ligne. "Hvad er din drøm?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 13, 2019 20:22:46 GMT
Han smilede og måtte indrømme han var ret så imponeret over alt det hun vidste: ”Du burde ansøge om et job som koste udvikler eller noget i den stil” sagde han. Han anede ikke ret meget om koste, og han syntes da ellers at han virkeligt godt kunne lide Quidditch: ”Tager du også til verdensmesterskabe og World cups og kigger?” spurgte han nysgerrigt og kiggede igen på kosten inden han kiggede i mod hende igen. Det var rart at tale med en der ikke så ham som Judas’ søn og som ikke havde en eller anden idé om at han i virkeligheden var en rigtig skidt fyr.
”Raquel, hyggeligt at møde dig” sagde han i et smil: ”Ja, jeg gik på Slytherin, men jeg nåede ikke at spille så længe” sagde han, desværre havde han ikke været så hurtig om at komme på holdet som han ville have ønsket. ”Ja min far syntes også det er latterligt” sagde han blot og sukkede som han kiggede på kosten: ”Jeg ved det faktisk ikke helt..” sagde han og prøvede at mærke ind i sig selv. ”Måske jeg bare ønsker mig... Ja det ved jeg ikke, at finde ud af hvad jeg vil”
|
|
|
Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 13, 2019 21:04:08 GMT
Hans kommentar tog hun som et kompliment og en lille latter. "Det er bare min store hobby, så lidt nørdet er man vel." Hun trak let på den ene skulder og kastede et stjålet blik mod kosten igen. "Tror jeg har været med til alle jeg har kunne. Jeg elsker det. Jeg har også en hel samling af autografer og sådan noget. Det er nogle gange lidt slemt, det indrømmer jeg gerne." Trods sine ord virkede hun ikke det mindste pinligt berørt. Hun havde for længst affundet sig med at folk syntes hun var sær, ikke bare på det punkt. "Ohh, en slange!" Lød det med påtaget dramatisk stemme før hun så trak op i smilebåndet. Hun bemærkede at han ikke ville præsentere sit eget navn, men lod det lægge for nu. "Det er også svært." Medgav hun og stak hænderne ned i sin jakke. En af de ansatte fra butikken kom hen og forklarede, at butikken lukkede om to minutter, så hvis de skulle gøre nogle køb skulle det være nu. Raquel kastede et blik mod fyren uden navn med et halvt spørgende blik. Selv skulle hun ikke have noget og hun kunne heller ikke se, at han selv stod og ville købe noget. "Vil du med over at have noget varm kakao, eller, måske mere øl?" Det var måske for barnligt med kakao. Øl var mere maskulint.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 14, 2019 13:13:38 GMT
Han grinede let. ”Alle går vel op i noget... Du er åbenbart bare utrolig god til at det du går op i” sagde han i et smil, han syntes egentligt bare det var imponerende, han havde ikke troet at piger som sådan gik op i Quidditch: ”Jeg troede mest bare piger gik op i Quidditch på grund af de mandelige spillere” sagde han i et lille grin. Han kiggede igen ned på kosten, han havde faktisk ikke snakket med nogen piger på denne her måde i meget lang tid og det var en smule underligt for ham. Nok mest fordi at han få dage forinden havde jagtet Dawn ned af gaden.
Han nikkede: ”Det lyder hyggeligt, jeg tror også snart de lukker her” sagde han og kiggede på klokken. Han havde jo alligevel fri de næste par timer så han kunne lige så godt bare bruge tiden på at slappe af. Efter Hogwarts havde Abel nærmest ikke nogen venner, der var ikke så mange der havde lyst til at være venner med ham efter at han var kommet ud i mafiaen.
|
|
|
Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 14, 2019 16:51:59 GMT
"God og god. Jo, det vil jeg da selv sige, men det er selvfølgelig slet ikke på niveau med dem der spiller det professionelt." Det mente hun i hvert fald ikke selv, men hun havde heller aldrig rigtig fået mulighed for at sammenligne sig med dem. Hun måtte nøjes med at se dem når de spillede kampe. Hans fordom fik hende til at grine, på ingen måde fornærmet. "Jamen, de er da også pæne, helt bestemt, men det er ikke lige dét der interessere mig så meget." Når de var på banen var det spillet der optog hende. Udenfor kunne hun da godt savle lidt, men mest var det spillernes evner på banen der interesserede hende. "Så kom." Hun gjorde en gestus til at han skulle følge med før hun bevægede sig hen til døren. Udenfor trak hun frakken tætter omkring sig. "Har du et sted eller skal vi bare finde noget?" Det var ikke så tit hun var i diagonalstrædet for at konsumere noget, så hun var blank på, hvilke tidbud der var. Hun havde dog flere steder set skilte der reklamerede med varm kakao og andre væsker så de skulle nok finde noget. Hænderne begravede hun dybt ned frakkens lommerne mens tænderne begyndte at klapre. Vinteren var bare ikke hendes årstid.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 14, 2019 19:32:48 GMT
Han smilede, det var hyggeligt at tale om noget så normalt som Quidditch. Normalt så snakkede han jo altid om penge, stoffer, fester, prostitueret, våben, drama... Alt for mange ting som han egentligt slet ikke gik op i, han var glad for at han kunne snakke om noget mere normalt og afslappende. Han smilede og fulgte så efter hende ud af butikken, var det her lige en spontan date eller noget i den stil? Han havde ikke rigtigt lige lyst til at spørge hende nærmere, han ville bare gerne ud og drikke en kop kaffe med hende eller hvad end det nu skulle blive til: ”Hvor gammel er du?” spurgte han i et nysgerrigt smil.
”Hvad med derover?” spurgte han og pegede på en cafée der så ganske hyggelig ud og som på ingen måde lignede sådan et sted som Judas’ mennesker normalt ville komme, hvilket han virkeligt havde brug for. Han smilede roligt: ”Hvilket hold er dit yndlings?” spurgte han nysgerrigt som de begyndte at gå. Han elskede virkeligt Quidditch og en del af ham var nok ked af at han ikke havde mulighed for at flyve træne noget oftere, desværre var der bare... ting... der tog hans tid.
|
|
|
Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 14, 2019 21:04:37 GMT
"Atten." Kom det efter kort betænkelighed, hvilket hun ikke var helt stolt af. Normalt var alder ikke noget hun havde problemer med at huske. "Hvad med dig?" Skyndte hun sig at komme videre i teksten. Da han udpegede et sted nikkede hun og begyndte straks at gå over imod hvad der måtte mere varmt end udenfor. "Puha, svært spørgsmål, men tror det må gå til Bigonville Bombers. De spiller rigtig godt og spiller ikke bare på at søgeren redder deres røv. De har flere spil, hvor de endda vandt fordi de trods modstanderen afsluttede alligevel havde flest point."Det var altid sjovt når en kamp sådan blev anderledes. "Det andet kan blive lidt kedeligt, hvis de andre spillere bare venter." Henne ved det udvalgte sted åbnede hun døren op og holdte den åben for sin ledsager, eller var de på date, eller bare nye venner? Indenfor fandt hun hurtigt et bord hun slog sig ned ved og kravlede ud af sin frakke. "Så, hvad vil du have?" Kortet blev rakt op mod ham.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 14, 2019 21:26:30 GMT
Han smilede, det var jo meget rigtigt gættet at hun så var cirka på samme alder som ham: "Tyve" sagde han i et roligt smil: "Har du måske en stok jeg kan låne?" spurgte han drillende. Han syntes ikke selv at han var gammel, men han kunne da godt mærke at han var ved at være voksen. Han savnede virkeligt tiderne på Hogwarts hvor han var fri, kunne gøre nærmest hvad han ville og mest af alt så skulle han jo ikke bekymre sig om sin far. "What? Det er da totalt Falmouth Falcons der er de bedste... Deres målmand har ikke misset en eneste bold i en million år" overdrev han i et grin, han elskede virkeligt at se deres kampe.
"Ehm, jeg tror bare jeg skal have en kop kaffe, jeg er lidt træt... Tidligt oppe" sagde han i en halv løgn, det var nok mere fordi han ikke havde fået sovet. Efter hans far var forsvundet var alle i mere eller mindre panik og han havde brug for snart at få sin far tilbage igen. Heldigvis var en af de ældre sprunget til, Abel var slet ikke bestemt nok til at kunne styre en mafia, han havde bare brug for at andre tog over, og det gjorde de heldigvis. Dog prøvede han ikke at bekymre sig. Slet ikke nu hvor han var i godt selskab.
|
|
|
Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 14, 2019 22:25:19 GMT
"En stok, hvad skal du så have når du bliver firs?" Spurgte hun drillende tilbage. Varmen fra lokalet de havde slået sig ned i hjalp med straks at slappe mere af i kroppen. "Jamen deres søger er bare så kedelig. Er slet ikke med i spillet." Beklagede hun sig med et dramatisk suk. "Søgeren skal jo også give noget underholdning." Det var i hvert fald af den overbevisning hun selv var, men måske hendes bordpartner mente noget andet? "Kaffe. Got it." Hun rejste sig op og gik hen til baren, hvor hun bestilte varm kakao og kaffe. På den måde kunne hun også betale. Kort efter kom hun tilbage med de to kopper. Den ene satte hun foran sig selv og den anden foran ham. "Jeg fik forresten aldrig fat i dit navn?" Hun søgte hans lyse øjne og studerede kort hans blik med hentydningen af et smil på læben. Den unge mands blik var fængslende og syntes at skjule på en masse hemmeligheder, men det var ikke noget hun ville blande sig i. "Nå, men når du nu har forladt Hogwarts, hvad har du så kastet dig over af arbejde?" Hun fandt en ske og rørte rundt i sin kakao så skummet blandede sig med den varme drik. Han kunne være meget forskelligt, måske noget indenfor ministeriet? Han kunne godt være en auror-in-the-making, men der var også mange andre muligheder eller måske en overraskelse?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 15, 2019 10:09:23 GMT
"Firs? Så er jeg allerede død" sagde han i et grin, det var nok mest ment som en tanke på det liv han levede, der var sgu ikke nogen der blev gamle med den livsstil, de arbejdede jo sig selv halvt ihjel med stress, stoffer og alkohol. Han smilede: "Hva? Deres søger er da totalt cool! OG de har to mega gode baskere“ påpegede han, det var dét hold han havde været fan af lige siden han var helt lille og han støttede dem til hudløshed, også selvom spillerne jo var blevet udskiftet en del igennem årene.
Han smilede til hende: "Abel" sagde han blot, det var vel et semi normalt navn og han regnede ikke med at hun var typen der lige kom i den slags miljø, og selv hvis hun kendte ham afslørede det vel også lidt om hende, men han var nok kun nervøs fordi han faktisk lige nu ikke gad være søn af nogen som helst. "Lige nu laver jeg faktisk ikke så meget, jeg prøver at finde ud af hvad jeg gerne vil med mit liv" sagde han, det var jo ikke helt løgn, selvom han godt vidste det nok var tvunget på ham at overtage mafiaen. "hvad med dig? Har du nogen store drømme du skal ud og udleve?" spurgte han og løftede kaffen for at tage en tår af den, han havde lært sig selv at drikke kaffe, det var smart når man skulle holde sig vågen.
|
|
|
Raquel Renfrew
•
Inaktiv Bruger
|
Post by Raquel Renfrew on Jan 15, 2019 13:25:01 GMT
Havde de kendt hinanden bedre havde Raquel taget diskussionen op, men nu skulle hun jo heller ikke skræmme den arme mand væk, så hun nikkede. Mest af alt også bare glad for, at han delte samme interesse. Da han præsenteret navnet kunne hun ikke lade være med at se en anelse overrasket ud. Aldrig havde hun selv mødt nogle med det navn, men hun kunne lide det og det var ikke Kain. Så havde det været en anelser akavet for de fleste, der bare kendte biblen lidt. "Lige nu arbejder jeg på mine forældres hippogriff gård, men drømmen er at komme ud at flyve på koste." Et lille skævt grin trak op i hendes mundvige. "Ligesom så mange andre." Nej, der var intet fancy ved hendes drøm og den ville sikkert også fortsætte med at være en drøm. "... eller måske forske i nye koste!" Udbrød hun pludseligt. Det kunne også være mega fedt! "Men, hvad er så dit drømme job, hvis du kunne vælge alt?" Raquel skubbede sine egne tanker til side og fokuserede på sin bordpartner og den kakao hun havde fået foran sig. Den smagte fantastisk og sikrede at hun fik varmen endnu hurtigere. Varme drikke var en fantastisk ting.
|
|
|