Deleted
•
Post by Deleted on Jan 1, 2018 22:19:16 GMT
Tid: Januar, 2055 - Formiddag Tag: @chad
Alexis sank ned i lænestolen med et dybt suk, og var ikke langsom til at trække benene op til sig, så den tunge bog kunne hvile mod hendes lår og knæ. Ikke at hun åbnede den lige med det sammen, men blot satte sig til at stirre på frontsiden. Fortællinger og sagns indvirkning på magiens historie. Egentlig ganske spændende læsning hvis man spurgte den unge ravenclaw elev, men hendes tanker var et helt andet sted. Alexis sad og tænkte en smule over de anspændte dage i julen der havde været, idet hun havde taget den tåbelige beslutning at, ja, tage sagen i egne hænder. Hendes mor havde været alt andet end begejstret for den overraskelse, og Alexis selv var også begyndt at fortryde hun overhovedet havde blandet sig.
Alexis tog sig sammen efter et par minutter og slog bogen op, og bladrede til hun nåede til tredje kapitel. "Eventyrs indvirkning. Hun blinkede et par gange med øjnende, som hun betragtede illustrationen der let bevægede sig på sin gyldne papirside, inden døren til opholdsstuen åbnede sig med den sædvanlige lette knirken. Hun havde denne dag en fritime, og mange andre var enten nede på biblioteket, udenfor i sneen eller holdte sig i storsalen, denne formiddag. Alexis løftede blikket og smilede et lille stille smil til hvemend der kom ind. Venlighed kom man længst med, og chancen var jo at hun havde set og snakket med personen før.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 2, 2018 8:59:46 GMT
Julen havde været skøn, han havde brugt den sammen med sin bror og deres forældre. Chad gik faktisk en del op i højtiderne, og især når han kunne bruge tiden sammen med familien. Han elskede dem højt og selvom nogen mente hans udseende sagde noget andet, så var han et ganske fredeligt menneske der elskede at bruge tid med familien. Chad kunne bare godt lide sit hår, sin stil og sit tøj - selvom han jo på Hogwarts som nu altid kunne findes i sit Ravenclaw tøj med den fine sorte kappe udenover. Han gik en del op i skolen og ønskede også gode karakterer så han måske kunne blive auror en dag.
Chad var netop lige kommet hjem fra ferien og gik ind i Ravenclaw's opholdsstue med sin skuldertaske, som han kom ind fik han øje på Alexis. Han kendte hende ikke rigtigt andet end af navn fordi de gik på samme kollegie, hun gik jo et år under ham. "Hej" sagde han i et udadvent smil: "Har du haft en god ferie?" spurgte han i en munter stemme og smed sig tungt i en af stolene i stuen, det var rart at være på Hogwarts igen, også selvom det betød man skulle stå tidligt op om morgenen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 2, 2018 16:04:27 GMT
Alexis genkendte ham så snart han kom ind i opholdsstuen og hun fik løftet blikket til at møde hans. Det venlige smil forblev på hendes læber. Chad var ikke svær at genkende. Han havde et attypisk ydre i forhold til de andre studerende, der gjorde ham nem at finde i mængden, skulle man lede efter ham. Men det var stadig begrænset hvad hun kendte til den et år ældre studerende. Alexis vidste bare at hun ikke havde hørt dårligt om ham, ikke hans personlighed i hvert fald. "Hey" svarede hun og lagde roligt sine hænder oven på den åbne bog i en afslappet stilling.
Alexis kom med et let afslørende ansigtsudtryk ved det egentlig ganske simple og normale spørgsmål. De fleste mennesker havde hun været for hurtig til at svare med et fint, men den lette nervøse trækning og at hun var nødt til at løfte den ene hånd for at klø sig ved siden af næsen, var en smule afslørende. "Njo.. Den kunne havde været bedre, men forfærdelig var den ikke" svarede hun med et prøvende smil, som forsøgte hun let at skubbe det til siden igen. "Hvordan var din ferie?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 2, 2018 18:11:41 GMT
Chad var altid glad når der var folk i nærheden at snakke med, nok især fordi han var lidt en loner med hans udseende og hans lektier. De unge der lignede ham var folk sikre på drak sig i hegnet hver weekend, og de unge der ikke lignedede ham syntes at Chad var for anderledes. Chad nægtede dog at lave om på hverken sin stil eller sin personlighed, der havde han da lært noget fra sin familie, man måtte jo så ved - og være stolt af den man er.
"Åh.. Skete der noget spændende?" spurgte han nysgerrigt og smilede til hende, hun virkede som en virkelig flink pige, også selvom Chad jo ikke sådan rigtigt kendte hende. "den var super fin, jeg brugte tiden sammen med min bror, det var kanon hyggeligt." sagde han, Chad og Shawn var faktisk ganske tætte selvom der var næsten ti år imellem dem, men det vigtigste var vel også bare at man kunnee finde ud af at hygge sig sammen, og efftersom Chad ikke havde andre brødre så var det jo godt at de to i det mindste havde det godt sammen.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 2, 2018 20:30:40 GMT
Alexis bebrejdede ham egentlig ikke for at være nysgerrig. Det tvetydige svar hun var kommet med, havde jo virkelig lagt op til det. Noget hun et eller andet sted fortrød, men måske var det også meget godt ikke at ligge alt for meget låg og beskyttelse på. "Min mor øhm. Var ikke helt glad for mig, efter jeg gik bag om ryggen på hende for at finde min far" valgte hun at svare ærligt og trak på skulderen. Ikke et skuldertræk, der indikerede at hun var ligeglad, men i stedet et hvis signal mere var over i, at Alexis faktisk var nervøs over det. Utilpas med den udvikling hun havde rodet sig selv ud i.
Alexis smilede og var glad for at høre at andre havde haft en god ferie! Og det lød det til at Chad havde. "Det lyder rigtig dejligt! Det er lidt trist at skal tilbage i skole efter man har haft det hyggeligt hjemme, men det gør også tiderne mere speciele" svarede hun med en munter tone. Hun havde ingen søskende, ikke blodbeslægtede. Hun anså Maisie for at være en storesøster, idet det var hendes mors barndomsvens lillesøster. Rodede familieforhold var altid så dejlige! Men Alexis havde ikke oplevet andet end at det fungerede godt på den måde.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 3, 2018 20:40:17 GMT
Chad kiggede på hende i et afslappet blik: "Du hva?" sagde han en smule forvirret. Det kunne godt være Chad var en smule underlig, men han havde da både sin mor og sin far og han havde faktisk altid levet et ganske almindelig fmailie liv. Af en eller anden grund var både ham og Shawn dog blevet en smule mærkelige, men det var lidt svært at sige hvor meget det havde med forældrene at gøre: "Fandt du ham så?" spurgte Chad interesseret og lænede sig lidt længere tilbage i stolen, han var virkeligt glad for at være tilbage på Hogwarts igen.
"Ja... Altså jeg vil sige jeg kan godt lide at være her. Ikke fordi mine forældre er cool nok, men de er bare travle og forstår ikke så meget" sagde han i et grin, desuden kunne Chad godt lide at være social omkring sine venner. "Fik du nogen gode julegaver?" spurgte han nysgerrigt og kiggede i mod hende, egentligt var han glad for at stuen ikke væltede med elever lige nu, for selvom Chad var glad for at være social så ville han gerne lige trække vejret nnu han var kommet tilbage. han var sikkert også mega langt bagud i lektierne hvis han tjekkede efter.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 4, 2018 20:27:38 GMT
Alexis mærkede hvordan varmen steg i kinderne og hun begyndte at pille ved sine egne fingre. Det måtte lyde mærkeligt, utrolig mærkeligt faktisk. Hun kløede sig let på næsen igen og kiggede lidt omkring i opholdsstuen. "Yeah. Det vidste sig ikke at være så svært igen" det havde taget forberedelse, men det var ikke ligefrem fordi slægten havde været svær at finde, når han, ja hun, kom fra en fuldblodsfamilie.
Alexis smilede og lagde hovedet på skrå. Sådan var det nok for alle teenagere. Ens forældre forstod sjældent hvad der foregik! Hun vidste at hendes mor prøvede, men det var ikke ensbetydende med at hun forstod hvad der foregik. Ikke i Alexis sind i hvert fald. "Går din bror her også?" for det lød til at det var de to der var mest sammen i familien. "Det gjorde jeg! Min mor arbejder i Florish and Blotts og fik fat i en masse nye bøger til mig" hun lyste helt op. Det var ikke alle sammen fagbøger! Alexis var en person der slugte bøger lige så hurtigt som hun fik dem udleveret, så at få fat i flere, var altid en stor glæde. "Hvad med dig?"
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 5, 2018 18:40:19 GMT
Chad var en ret afslappet fyr der altid var glad for at få nye venner, og bekendskaber Alexis kendte han jo godt lidt i forvejen, og han var altid mere tryg når han godt kunne tale med folk fra sit eget kollegie. Han blev drillet til tider, men det havde heldigvis aldrig været af en Ravenclaw, det var oftest rolige og venlige mennesker, også selvom nogen af dem mest bare sad med hovedet nede i en bog: "Virkeligt? Nå jamen det var vel så en god ting" sagde han og smilede til hende, han vidste godt at det måske var skræmmende.
"Nej nej han er færdig... " sagde han: "Men jeg kan godt li' at bruge tid sammen med ham når jeg har fri. Han har samme dårlige humor som mig" sagde Chad og svingede let sit hoved for at få pandehåret væk fra sine øjne, det havde det ed at hænge langt og tungt. "Nice... Bøøger til at læse eller til skolen?" spurgte han interesseret: "Ja jeg fik en ny taske, lidt tøj, et tryllestavs itui og sådan lidt... Jeg fik også nogen tegne blyanter" fortalte Chad, han nød virkeligt at tegne og gjorde det ofte i sin fritid.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 6, 2018 8:42:19 GMT
Der var en trykhed ved at snakke med dem fra sit eget kollegium. Det var som vicerektor havde sagt lige inden de blev fordelt. Deres nye kollegium ville blive som familie, og selvom det måske var at overdrive i mange tilfælde, var der ofte alligevel en forståelse hos dem, som man ikke fandt hos de andre kollegier. Det var i hvert fald sådan Alexis følte, når hun sad her i den behagelige lænestol og snakkede ganske frit fra hjertet, men en anden kollegiefælle, trods de aldrig rigtig havde snakket sammen før. "Både og, tror jeg. Min mor var ret sur.." svarede hun ærligt og bed sig i læben. Hun kunne dog ikke afholde sig fra at smile en smule over hele situationen. Hun havde vidst sig fra sin dumme og naive side, da hun havde gjort det. Noget man efterhånden kendetegnede hende for at være: naiv.
Alexis grinede varmt. Hun kendte det vel godt en smule, gennem Maddie, og lidt gennem Ewan, selvom han var mere onkel end bror for hende. "Det lyder nu ikke helt dårligt" at kunne dele sin dårlige humor med en anden. At have et tæt søskende forhold. Måske en misundede ham en smule, for hun var selv enebarn. Eller, det gik hun i hvert fald ud fra at hun var. "Begge dele, men mest til at læse i fritiden" forklarede hun en smule videre om sine julegaver. "Oh, tegner du?" spurgte hun interesseret, og selvom hun nok lidt kendte svaret ud fra at han havde meddelt at han havde fået tegneblyanter i julegave, var hun stadig nysgerrig og interesseret. Den verden havde hun aldrig selv begivet sig fuldt ind i, selvom det da ikke var unormalt hun lavede krydseduller på et stykke pergament.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 15, 2018 19:29:11 GMT
Chad smilede til hende, hun virkede sød og han kunne sagtens forstå at hun gerne ville møde sin far, sådan ville han nok også have haft det, hvis han havde haft muligheden. "Hvorfor var hun sur? Du har vel ret til at vide hvem din far er" sagde han undrende, men nu var chad også lige i en god periode hvor han syntes forældre var latterlige og bare ville bestemme alt for meget. Han smilede tiil hende, bar ehun i det mindste var glad for at hun havde valgt at tage beslutningen om at se sin far.
"Arh det er da også nice nok.. Bor i, i muggler verdenen?" spurgte Chad. Han gjorde og han brugte stortset alt sin fritid omkring mugglere, det var da ikke fordi at han ikke nød at være på Hogwarts, men han va ropvokset blandt mugglere og han nød computer, TV og den slags. "Ja når jeg har tid til det... Det nyder jge når jeg har brug for bare at sidde og slappe af. Gør du også?" spurgte han i et smil og lænede sig tilbage på stolen. Hun virkede flink, mange jo at Chad var underlig fordi han så lidt anderledes ud.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 20, 2018 18:19:33 GMT
Alexis havde aldrig helt forstået grunden til ikke at snakke med folk på baggrund af udseende. Det var langt vigtigere at fokusere på personen under deres forskellige masker. Det var der den rigtige person var. Om de var langhåret, korthåret, tykke, tynde, dækket af tattoveringer eller overdrevet classy, det var ikke nødvendigvis det man skulle eller kunne dømme på. "Det mener jeg også at jeg har" glad for at han var enig i at en anden også mente hun havde retten til det. Men derfor var måden det var sket på, alligevel ikke været af den bedste. "Men.. Han sårede hende. Dybt. Hun har aldrig ville snakke om ham, men heller aldrig fortalt mig løgne. Og i lang tid accepterede jeg bare at han, ikke var der. Men, efter jeg fandt dagbogen var det for tæt på til ikke at række ud." hun gav sig til at pille ved en tot af det lyse hår og bed sig ganske let i læben. "Han tror ikke på mig.. At jeg er hans.." og måske tog hun fejl? Måske havde hun fundet den forkerte? Men han havde genkendt hendes mor? hvor forkert kunne hun være på den når det var sket.
"Mine bedsteforældre er mugglere, men vi bor på Diagonalstrædet. Jeg kan dog godt li mugglernes verden. Den er så anderledens" kom der muntert fra hende. Hun var i megen af sin barndom opvokset ved at lege med mugglerbørn der boede i kvarteret hendes bedsteforældre boede i. Det hjem havde også været hendes første, indtil Katherine kunne stå på nogenlunde egne ben og de fik deres eget hjem. "Jeg er desværre ikke så god til det" indrømmede hun med et lille smil på læben. Hun var bedre til at læse og sætte sig ind i den verden. Men direkte at tegne, og at der kom noget kønt ud af det, var vel også afhængig af øjnende der så. Alexis selv synes ikke at hun var god til at tegne, men hun kunne mere end alme tændstikmænd.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 11, 2018 16:54:31 GMT
Chad vidste godt at han måske var en smule sær, heldigvis var han ikke en af dem der fik den hårdeste medfart på skolen, måske fordi han altid bare holde sig lidt for sig selv. Selvom han var udadvent så var han ikke typen der snakkede super meget med folk han ikke kendte, og han ønskede aldrig rigtigt at gå i vejen for nogen. For det meste så havde han bare fuld fokus på sin skole og sine lektier, så godt han nu engang kunne. "Dagbogen? Spol lige tilbage" sagde Chad og satte sig i skrædderstilling, som gjorde han sig klar til at sidde de næste par timer, han følte sig nok at det her ville tage lidt tid, men det gjorde ham igenting. Når først han var social, så ville han jo gerne. Han var nok bare altid lidt bange for at folk ville blive træt af ham.
"Ja... Jeg tror bedst jeg kan lide den verden, men mine forældre er også mugglere" sagde han i et smil og trak på skuldrede, han var facineret af den magiske verden, men han var nok bare glad for det han kendte og han kendte jo trods alt mugglernes verden bedst. "God til at... Slappe af?" spurgte han en smule undrende for at sikre sig han havde forstået hvad hun mente.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 12, 2018 16:36:33 GMT
Der var noget rart ved at se han satte sig i skrædderstilling. At han satte sig til rette til at lytte, og ikke umildbart gik igen. Det gjorde at Alexis pludselig følte en langt større trang til faktisk bare at fortælle det hele.. Alt hvad der havde gået hende på, trods at hun egentlig ikke kendte ham alt for godt. Men der var allerede hul på boblen. Hun tog en dyb indånding og forsøgte at lade være med at pille for meget ved sine egne fingre. "Min mor førte en dagbog da hun gik på Hogwarts.. Hun mødte min far da hun var på min alder og blev gravid. Måden det hele er beskrevet og fortalt, indikere tydeligt at de havde et forhold og at de elskede hinanden højt. Eller min mor i hvert fald gjorde. Men inden hun opdagede at hun var gravid med mig, forlod han hende for en anden." forklarede hun overordnet og begyndte at kigge ned på sine fingre igen. "Og hun fik ikke lov at fortælle ham at.. Jeg var kommet til" det hele var virkelig roddet! og hun var også virkelig sikker på at det måtte være Chris! Det kunne ikke være andre. Det kunne det bare ikke.
"Det er mine bedsteforældre også" svarede hun med et muntert smil på læberne. Det gjorde det hele lidt nemmere at forstå, når man rent faktisk så den verden rimelig tit. Alexis grinede let og bed sig i læben. "At tegne - selvom afslapning nok heller ikke er min stærke side for tiden" ikke med al den drama der foregik lige nu i hvert fald!
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 12, 2018 20:56:49 GMT
Chad smilede til hende: "Virkeligt? Wow" sagde Chad ret så overrasket, altså han havde ikke engang været sammen med en pige endnu, så han kunne ikke lige sætte sig ind i allerede at skulle være far til et barn. Chad kunne da ikke sige om han skulle have børn en dag, men han kunne ihvertfald sige at det nok ikke blev de næste mange år. "Sikke da en idiot..." sagde Chad en smule hårdt, nok mest fordi det da ikke var sådan han regnede med folk behandlede folk de elskede: "Men altså jeg har ikke engang haft en kæreste, så hvad ved jeg" sagde han i et genert grin, så meget vidste han ikke om de punkter i livet.
"Arh... Det er også nice" sagde han i et smil: "Hvad tegner du?" spurgte han nysgerrigt og lænede sig en smule mere tilbage i stolen. Chad havde en helt almindelig familie, det var nok mere hans storebror der var en smule forskruet, men altså man kunne jo heller ikke vinde hele tiden. Chad gabte, men han havde ikke rigtigt lyst til at gå i seng. Alexis var sød og han hacse nok bare brug for at sidde og være lidt social, han var desværre nok ofte lidt asocial i det daglige.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Feb 23, 2018 19:43:31 GMT
"Yeah" svarede hun i enighed. Wow. Alexis havde ikke engang så meget som overvejet at skulle til at være aktiv på den led endnu. Hun havde ikke engang kysset en dreng! At skulle være sammen med en på den måde og direkte blive gravid. Nej, det var en skide skræmmende tanke. Hun forstod stadig ikke hvordan hendes mor havde klaret det. Graviditet og barn delen af hele foretagende. "Heller ikke her. Men jeg tror han nok er hvad man definere som en idiot. Selvom han påstår noget andet" Alexis kunne i hvert fald ikke forestille sig at det var en måde hvorpå det var normalt at opføre sig. At man behandlede en man elskede sådan. Hvad Alexis selv angik, hun havde vel ikke manglet en far havde hun? det måtte hun jo naturligvis havde, ellers havde hun ikke kontaktet ham.
"Mest.. lette ting. Jeg er ikke særlig skill-full." indrømmede hun med et let skuldertræk. Hun fjernede den halvtunge bog fra sit skød for at ligge den på sofabordet ved siden af i stedet, og trak bagefter sine ben op til sig. "Er du god til at slappe af? og kan du lærer mig det" svarede hun med let morskab i sin stemme, mens hun lænede sig godt tilbage i sin stol. Det var faktisk ganske rart at sidde og snakke på den her måde.
|
|
|