Deleted
•
Post by Deleted on Jul 18, 2015 14:21:38 GMT
Det var efterhånden en uge siden at Leonora havde fundet ud af det, og hun havde stadig ikke fundet det helt rigtige tidspunkt til at sige det til Alexander på. Lige nu var de afsted på det cruise hun så brændende havde ønsket sig, og de havde netop for et par dage siden brugt tiden ved Spaniens kyst, og nu var båden på vej videre rundt om Spanien, for at de forhåbenligt snart kunne sejle ind til Italiens kyst, hvilket jo også var en drøm for hende at se. Det havde været en fantastisk tur, de havde været afsted en lille uges tid. Leonora havde opdaget hun var gravid dagen før de var taget afsted, og hun havde ikke turde fortælle ham det. Leonora sad lige nu på det store soldæk og solede sig med en fin blomstret bikini på. Alexander havde sagt han ville gå ned og hente et par drinks, og hun havde naturligvis bedt om en uden alkohol, hvilket hun havde gjort en del på denne tur, men hun havde bare ikke liiige fået sagt hvorfor endnu. Hun var ikke som sådan bange for at han blev sur, men det var svært at snakke om når hun ikke engang selv vidste hvad hun ville. De var jo gamle begge to og Leonora havde bestemt ikke haft planer om flere børn, men på den anden side så var hun jo glad for Alexander og de havde jo i forvejen to helt fantastiske børn, så hvad gjorde det at der kom endnu en til verden?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 18, 2015 23:48:55 GMT
Alexander havde da godt undre sig en smule over Leonora ikke havde bestilt noget som helst at drikke med alkohol i, men han havde ærligt talt ikke tænkt videre over det, end at hun nok bare ikke lige følte for at drikke sig fuld. Det var der jo ingen af dem som gjorde særligt ofte. Alexander kunne godt tage en ildwhisky i ny og næ efter en lang arbejdsdag, eller et glad vin til maden, men med en teenage datter og en voksen hjemmeboende søn, som begge to drak alt for meget i følge hans meningen. Ingen af dem burde drikke overhovedet, de var jo kun børn i hans hoved.
Han gik med rolige skridt tilbage mod Leonora, med drinksne i hænderne. "Værsgo skat" sagde han og rakte hende det ene glas, hvor efter han selv satte sig til rette i en af stolene ved siden af hende, med et suk. Han tog en tår af sin drink, og vendte så blikket mod hende. Den her ferie, havde været lige hvad de to havde haft brug for. "Nyder du livet?" spurgte han med et skævt smil på læberne.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 18, 2015 23:58:14 GMT
Leonora prøvede virkeligt at samle sig mod til at få sagt noget, ikke fordi at hun var bange for at han gjorde hende noget, men dengang at de sidste havde fået børn, så havde det jo været planlagt, de var unge og lykkelige. Men de var jo ikke ligefrem unge mere, tværdimod så var de så gamle at deres børn selv kunne få børn hvis de havde lyst. Som han ankom med hendes drink, tog hun i mod den, og smilede til ham, dette her havde indtil videre været en fantastisk tur, hvis man lige så bort fra at Leonora hele tiden og gik tænkte på hvordan hun skulle få det sagt til ham på en så rolig måde som muligt.
"Forresten skat, vi er nødt til at snakke lidt sammen" sagde hun i en rolig stemme og tog en tår af sin drink, inden hun satte sig en smule mere op og kiggede over i mod ham. Hun rettede kort på sit tøj og var egentligt glad for at de var ude et sted hvor børnene ikke kunne forstyrre dem: "Jeg.. Du ved.. Jeg var til lægen her i sidste uge og ja... Det viser sig så at jeg er blevet gravid" sagde hun i et forsøg på ikke at pakke det for meget ind, hun måtte jo bare sige det som det var.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 19, 2015 8:45:16 GMT
Alexander satte sig godt til rette, tog en tår af sin drink, før han rykkede solbrillerne fra panden og ned foran øjnene, men et roligt suk. Han havde virkelig nydt denne her ferie, ud over alle de irriterende muggler som rendte rundt og troede de ejede hele verden. De skulle bare vide, hvad han var i stand til, så havde de nok holdt sig langt væk. Han vendte blikket mod Leonora som hun talte, "Snakke? Åh nej, hvad har Megan nu lavede?" spurgte han i en næsten opgivende tone. Hvorfor han helt automatisk antog, at det var noget Megan havde gjort, var nok fordi det altid var hende. Justin havde i det mindste en smule mere respekt, men han havde også fået et par tæv mere end Megan havde, udelukket fordi hun var hans lille pige.
Han rettede sig op i stolen, og førte solbrillerne tilbage op i panden, da hun sagde hun havde været til lægen. Panden rynkede han, var hun blevet syg? "Til lægen?" spurgte han og lød næsten helt bekymret, men som hun fortsatte sin sætning, ville han næsten ønske, hun havde været blevet syg. Han mærkede en knude vokse i hans mave, "Du er.. HVAD?" han rettede sig nu helt op, og svang benene ud over kanten på stolen, og kiggede direkte mod hende. Han vidste slet ikke hvordan han skulle håndtere det. Det var alt for farligt for dem at få flere børn, men det kunne han jo ikke ligefrem fortælle hende. Han kørte hænderne i gennem det korte brune hår, uden at sige mere, han sad bare og stirrede frem for sig.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 19, 2015 9:44:18 GMT
Som han med det samme troede at det havde noget med Megan at gøre, rystede Leonora bare roligt på hovedet, denne gang var det heldigvis hverken deres datter eller søn der havde lavet ballade: "Ikke hende" sagde hun roligt, hvilket hun egentligt selv var ganske glad for, hun havde brug for en pause fra at høre om alle de ting deres unger lavede når de kiggede den anden vej, det skulle nok blive sjovt når de kom hjem. Hun afventede roligt at han ville reagerer, ikke sikker på hvordan han ville tage det, dette her kom jo fuldkommen ud af det blå og slet ikke planlagt som det havde været med de to andre.
"Sorry, jeg.. Ja jeg vidste slet ikke det kunne ske i min alder, men den er altså god nok... 6 uger henne" sagde hun i et suk, man kunne ikke rigtigt se det på hendes mave endnu, det gemte sig bag resterne af de to børn hun før havde født. "Hvad tænker du om det, please tal til mig" sagde hun og kiggede i mod ham som hun roligt rakte sin hånd ud efter hans, hun ville ikke have at han var sur, mest fordi at de jo havde været lige gode om det, der skulle trods alt to til at lave en baby og nu var han jo den eneste hun havde været sammen med.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 20, 2015 19:51:53 GMT
Alexander så på Leonora med et overrasket blik, "Justin?" spurgte han så, hvis det ikke var Megan, ja så måtte det jo det andet barn, selvom det jo var voksne børn. Han vidste ikke helt om han brød sig om, måde den her samtale udviklede sig på. Hun var gravid? Hvordan kunne hun være gravid? Eller det vidste han naturligvis godt, men for pokker, det var dårlig timeing. De havde hun intet planlagt. Han vidste godt de havde styr på deres liv, men Justin var stadig en udfordring til tider, og Megan gik ret godt i sin storebrors fodspor. Han vidste slet ikke hvad han skulle sige eller gøre af sig selv lige nu.
Han satte albuerne mod sine knæ, og gemte ansigtet i sine hænder, mens han tog nogle dybe indåndinger. Han rystede lidt på hovedet, "Du skal ikke undskylde.." var det eneste han sagde. Han vidste jo godt, at hun ikke var blevet gravid med vilje, og det var jo ligeså meget hans ansvar som hendes, at beskytte sig. Han kørte hænderne i gennem håret, frem og tilbage et par gange. Han vidste det ville være direkte farligt at bringe et barn til verden mere. Han vendte blikket mod hende igen, og tog så hendes hånd, da hun rakte ud efter hans. "Jeg tænker.." han tøvede lidt, "Jeg tænker, at vi er blevet for gamle, men valget er dit, og uanset hvad, så vil jeg selvfølgelig støtte dig," sagde han og rejste sig op, for at sætte sig over ved siden af hende og lagde en arm omkring hende for at trække hende ind til sig. Han placerede et kys på hendes pande. Han rystede lidt på hovedet. En abort kunne bare ikke komme på tale, hvad var det helt præcist han regnede med? At slå en McKenzie ihjel? No way. "Undskyld skat. Selvfølgelig skal vi beholde barnet" sagde han i en rolig tone, og kyssede så hendes læber.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 20, 2015 21:05:38 GMT
Hun rystede på hovedet, nej denne her gang var det heller ikke Justin. Hun kunne ikke lade være med at smile let, mest ved tanken om at det denne gang var hende og Alexander der havde lavet ballade, men hun turde ikke sige det højt, mest fordi at hun ikke helt vidste hvordan han ville tage det. Leonora havde ikke tænkt over hvad det ville betyde at få endnu et barn, men på den anden side så kunne hun heller ikke få sig selv til at slå et lille barn ihjel. Hun havde slet ikke lyst til at tage det valg, ikke uden ham ihvertfald.
"Jeg ved det ikke Alex... Jeg kan ikke forestille mig at slå et lille barn ihjel, men ja..., Vi er gamle" sagde hun roligt, det ville da være noget af en efternøgler og det havde hun det inderst inde ikke helt godt med, men på den anden side, der var jo intet alternativ? Som han satte sig ved siden af hende og kyssede hendes pande, lukkede hun stille øjnene og blev endnu engang mindet om hvilken fantastisk mand hun dog havde fået sig: "Er du sikker? Flere bleskift, mere ballade? Mere skrig og skrål?" spurgte hun og gengældte kysset han gav hende, hvordan skulle de overhovedet få det sagt til Megan og Justin?
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2015 10:43:22 GMT
Det her var nok en af de sværeste beslutninger for Alexander, i meget lang tid, også selvom det ikke var hans alene. Han 53 år. Han var jo nærmere alderen til at blive bedstefar, end far igen. Selvom han godt vidste at hverken Justin eller Megan skulle have børn lige nu og her, så mærkede han alligevel hvordan, lettelsen over at der var Leonora som var gravid.
Han rystede på hovedet, "og det skal du selvfølgelig heller ikke skat," sagde han, han brød sig bestemt ikke om tanken om at Leonora skulle slå deres ufødte barn ihjel. Hvad ville folk dog ikke tænke om dem. Alexander havde slået mange ihjel, men aldrig børn. Han så lidt på hende, "bleskift? Er det ikke det vi har husalferne til?" Spurgte han og aede hendes kind. "Vi skal nok finde ud af det, det er jo ikke den første" sagde han roligt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 21, 2015 19:33:18 GMT
Leonora lænede sig igen mod sin mand og kyssede atter hans læber, glad for at han tog tingene så afslappet, men nu var det jo naturligvis heller ikke første gang at de sad i denne her situation: "Du er verdens bedste mand, ved du godt det?" spurgte hun i en stille stemme og smilede til ham. Hun kunne ihvertfald ikke forestille sig nogen bedre, heller ikke selvom hun havde det meget underligt med at få et barn nu hvor de begge var oppe i årene, men hun var ret sikker på at hun ville fortryde det hvis hun fik en abort, bare fordi at det ikke lå til Leonora.
"Det er jeg glad for du tænker... Hvordan tror du Megan og Justin tager det?" spurgte hun roligt, dette her var jo ikke bare en efternøgler, det var jo rigtigt meget en efternøgler. Leonora var glad for at være sammen med Alexander og hun vidste at hvis nogen kunne passe på hende, så var det uden tvivl ham, han var bare noget helt specielt og hun kunne ikke forestille sig at leve uden ham, især ikke de her dage hvor at de havde ferie og endeligt fik mulighed for at nyde hinandens selskab og bare slappe af.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 23, 2015 20:50:37 GMT
Alexander sukkede let, "Well, jeg gør mit bedste" svarede han så. Han havde godt nok svært ved, at se hvordan dette her skulle ende. Deres yngste barn var 18 år gammel, selvom hun var alt for ung til at blive mor, for slet ikke at snakke om uansvar, så ville det jo næsten give mere mening, hvis det var hende som var gravid og ikke Leonora. Men nu havde Alexander jo selv været med til, at lave barnet. Han var i hvert fald slet ikke i tvivl om, at han var faren. Han kendte jo sin kone, og han vidste hun aldrig ville kunne finde på, at være ham utro, ligesom han ikke kunne med hende. Ikke igen i hvert fald.
Han trak vejret tungt, "Hmm.. Hvis vi er heldige, så kan det jo være de flytter hjemme fra" svarede han, egentlig ikke ment som en joke overhovedet, selvom det måske kunne lyde sådan. Men han måtte da indrømme, at efter så mange år, så ville det da være rart, bare at være de to igen, men den drøm kunne han godt mærke, at han godt kunne begynde at vinke farvel til igen, og i stedet sige hej til 18 år mere. Han kiggede mod hende, "Hvor langt var det, du sagde du er henne?" spurgte han, da han hjerne var begyndt at virke igen, før da hun havde sagt hun var blevet gravid, var det som om, at hans hjerne havde lukket ned et par minutter, og alt hvad hun havde sagt i de minutter, var ikke rigtigt sivet ind.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 23, 2015 21:30:59 GMT
Hans ord fik hende til at smile, hvordan kunne hun dog nogensinde gøre noget lige så fantastisk for ham, som alt det han gjorde for hende:"Jeg ved slet ikke hvordan det sket...Altså jo... Det ved jeg godt"sagde hun i et kort grin og rullede med øjnene: "Men jeg mener i forhold til vores alder" sagde hun roligt. Hun havde slet ikke regnet med at hun kunne blive gravid, de havde jo været sammen i lang tid og ikke fået flere børn, og eftersom de begge var fuldblod beskyttede de sig jo ikke super meget, der var en enkelt eliksir Leonora havde taget nogen gange, men det havde hun nok glemt, hun troede alligevel ikke hun kunne få flere børn.
"Ja måske... Ellers må vi smide en af dem ud så vi har plads til den lille" sagde hun og tog kærligt fat omkring hans hånd og lagde den på sin mave, ikke at der var noget at mærke, men bare tanken om en lille ny, gjorde hende helt varm om hjertet, hun kunne jo godt lide børn. "6 uger... Så der er lang vej endnu med morgenkvalme og skøre idéer om jordbær og græskartærte" sagde hun i et lille grin, hun havde altid haft et eller andet for jordbær når hun havde været gravid.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 25, 2015 20:02:20 GMT
Alexander var en hård mand, og det vidste han godt, men Leonora var trods alt hans kone, og han elskede hende. Hun og børnene var hans eneste bløde punkter, og dermed også hans største svagheder. Han grinte kort, over hendes rettelse af sig selv, "Du er jo ung endnu, jeg er mere overrasket over, at der rent faktisk stadig er liv i mine haletudser" sagde han ærligt, han var jo alligevel nogle år ældre end Leonora, så det var nok mest derfor, at han havde regnet med, at hans fabrik havde lukket ned.
Han nikkede kort, "Ja, men det er nu ikke så meget pladsen jeg er bekymret for.." sagde han ærligt, nu boede de jo trods alt på en herregård, så plads havde de sådan set masser af. Han lod hende føre sin hånd til hendes mave, og et smil kunne ikke undgå at finde vej over hans læber, da han aede den blidt, med blikket mod hendes mave. Han sukkede let, og aede hendes mave endnu engang. "Så om godt og vel otte måneder, skal vi have en lille en i vores arme igen" sagde han og vendte blikket mod hende, "Jeg skal nok holde dit hår, og svinge pisken mod Husalferne, så du hverken mangler jordbær eller græskartærte" lovede han og grinte lidt. Han glædede sig, ingen tvivl om det, men han måtte nok også indrømme, at han var bekymret for, om hvordan det ville gå.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 25, 2015 20:42:43 GMT
Leonora kunne ikke lade være med at grine af hans ord: "Du vil altid være ung og samlejeet i min optik" sagde hun i et smil og kyssede hans kind, han var virkeligt en fantastisk mand og Leonora kunne ikke forestille sig nogensinde at være sammen med en anden end ham. "Men du ved... Jeg... Min krop ændre sig og sådan, jeg bliver jo ikke ligefrem nogen hot chick" sagde hun roligt, hun var bange for om han kunne finde på at være hende utro når hun blev stor, mest fordi at hun godt vidste hun måske ikke var super tiltrækkende når hun var gravid, sådan følte hun sig ikke ihvertfald.
"Du er sød... Nu må vi se hvad Megan og Justin siger" sagde hun roligt, det var hun faktisk ret så spændt på, hun kunne jo nærmest blive mor samtidig med at de kunne blive forældre, Justin havd ejo gjort en pige gravid, men Leonora håbede stadig på at det ville blive fjernet, deres søn var jo alt for uansvarlig til at få børn. "Vi må jo bare se hvad der sker... Du skal ihvertfald vide at jeg elsker dig" sagde hun i en rolig stemme og lagde en hånd på hans lå.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 27, 2015 20:45:31 GMT
Han lo let, "Ser du mig i gennem et drømmespejl?" spurgte han, og drejede hovedet, så hendes kys ramte hans læber i stedet for hans kind. Han vidste jo godt, at han ikke var ung mere, han var for pokker 52 år gammel, og nu skulle han være far for tredje gang. Han ville lyve hvis han ikke sagde han glædede sig, men tanken skræmte ham nu også en del. Han vendte blikket mod hende, med en rynken på panden, "Jah? Altså præcis ligesom de to første gange?" endte han og sendte hende så et smil, "Du er smuk med en gravid mave," sagde han og lagde sin hånd på hendes mave som han blidt aede den. Ikke fordi han kunne jo ikke rigtigt se noget på hende endnu, men glæden meldt sig alligevel i ham.
Han nikkede roligt, "Ja, gad vide om Megan stadig ønsker sig en lillesøster, som hun kan bruge som dukke" han rystede lidt på hovedet, med et smil på læberne, ved mindet om lille Megan da på syv år, som havde ønsket sig en lillesøster i julegave som sit eneste ønske. Men hun var jo ikke så lille mere. Det var Justin heller ikke for den sags skyld. "Og jeg elsker dig" sagde han roligt, og lænede sig frem mod hende og placerede et kys på hendes læber. "Vi har klaret to børn, en til eller fra vil nok ikke gøre den store forskel vel?" sagde han og prøvede at lyde optimistisk.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jul 27, 2015 21:12:24 GMT
"Måske, men er det ikke ligegyldigt så længe jeg er tilfreds?" spurgte hun i et lille grin og lod ganske kort en hånd stryge hans kind. Leonora havde ikke kigget i et drømmespejl i mange år, men hun var efterhånden også ret sikker på at hun havde alt hvad hun overhovedet kunne drømme om. "Yeah du ved... Jeg vil bare ikke have at du... Ja... Du ved" sagde hun roligt. Leonora stolede på sin mand, men efter den ene gang han havde været hende utro havd ehun uden tvivl haft sine op og nedture og hun var bange for om han kunne finde på det igen hvis hun ikke var nok for ham.
"Nej det gør det vel ikke... Men når barnet er 10 år er du over 60 og jeg er 50... Det tror jeg bare skræmmer mig en smule" sagde hun ærligt o gkyssede ham igen. Leonora vidste udemærket godt at hun aldrig nogensinde igen ville kunne finde en mand der støttede hende så meget, han var helt igennem fantastisk, han var smuk og han var alt hun nogensinde kunne ønske sig, hun anede ikke om hun nogensinde kunne leve uden ham i sit liv, og heldigvis blev det nok ikke en relavant tanke.
|
|
|