Deleted
•
Post by Deleted on Jan 24, 2017 13:15:00 GMT
Tråden er forbeholdt @mitchel Som en del af at blive rektor på skolen, havde Nadine valgt at rejse rundt på de forskellige skole for at sikre sig det bedste mulige sammenarbejde. Og efter at Prescott havde valgt at påtage sig rollen som vicerektor, havde hun ingen kvaler med at være væk fra skolen i nogle dage af gangen. Nu var det jo også så skønt, med de magiske rejsemuligheder, at komme fra a til b var ganske hurtigt. I karetten, som var ført af de flyvende heste, sad hun dog at rettede de sidste opgaver fra hendes elever. Som en del af at hun var taget afsted, havde hun sørget for at en god del lektier var uddelegeret. Det gjorde så også, at når hun kom tilbage, at der var en masse der skulle rettes og bedømmes. Et lille bump, som fik papirene til at falde lidt rundt omkring hende. Brillerne hun havde haft på næsen, blev taget af. Mens hun udstøde et irriteret suk, nå men så måtte resten jo gøres når hun skulle tilbage igen.
Hun trådte ud på græsset, hvor hestene havde parkeret hende. Hun rettede hurtigt på hendes tøj, som bestod af lange flotte sølv rober. Håret var sat stramt tilbage, mens en spids hat var en del af hovedpynten. Hele hendes fremtoning fortalte hurtigt, at dette var en kvinde der aldrig ville bevæge sig ud i offentligheden, hvis der var så meget som et hårstrå der sad forkert. Hendes blik gled hen over omgivelserne, før hun bevægede sig stødt frem imod hovedindgangen til Hogwarts, hvor hun forhåbentlig ville møde de mennesker som hun havde sendt sin ankomst tid til.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 24, 2017 18:37:16 GMT
Tøjet.
Man var slet ikke i tvivl om at Hogwarts ville få besøg af en rektor fra en anden skole. For denne morgen var der pludselig meget mere rent end dagen før. og alt var pudset og poleret, og stod kniv skarpt til dette besøg. Ud over det havde der om aftnen under maden været en opsang om at tøjet skulle sidde perfekt og at alle skulle bære det rette outfit. Mitchel havde selv sat det hele i gang, og hans kontor var for en gangs skyld helt ryddet og alt var sat i orden, normalt ville der flyde med noter og bøger over alt på det lille kontor. Mitchel så på lommeuret som han trak op af sin lomme, og kunne konstatere at det var ved at være tid.
Han åbnede slottets hoveddøre i det samme som den store karet landede i det bløde græs, og med et smil gik han ned af trapperne for at tage imod hende. Han smilede stort og åbnede sine arme for at byde hende venkommen " Hvor er det dog dejligt endelig at møde dem Professor" Hilste han med en tyk irisk accent, alt imens han prøvede at ignorere de mange elever der stod og stirrede ud på dem med nysgerrige blikke, da det jo ikke var tid de fik så fint besøg.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 24, 2017 18:51:37 GMT
Hun indtog hurtigt omgivelserne og måtte anerkende, at det fremstod lige så smukt som sidst hun havde været der. Dog var der selvfølgelig ikke noget der kunne måle sig med Beauxbatons og dens smukke omgivelser. Men Hogwarts, havde nu en utrolig charme over sig, dette måtte man ikke tage fra slottet. Nu var det ikke nogen hemmelighed, at Nadine havde fundet sig i lidt af en bekymret situation, inden hun var taget afsted. Flere magiske aviser var begyndt at skrive nogle ret mærkværdige ting, elever der kommenteret på at de synes deres lære var smukke og ikke kunne fokusere i timen. Også var der rygterne, omkring lære og elever der havde forhold. Men dette var som alt andet, vel forhåbentlig bare rygter. Og det var jo hellere derfor hun var kommet, hun var kommet for at lære og stable et nyt og bedre forhold op mellem de magiske skoler. Hendes blik faldt på manden der stod på trappen for at tage imod hende, hans smilende ansigt smittede hurtigt af. Og et lille skævt smil formede sig på Nadines læber.
"Tusind tak for at i ville tage jer tid til, at have mig på besøg" mødte hun hans irske accent med sin egen franske. Hun rakte hånden ud for at tage hans i hendes og lænede sig ind imod ham for at give ham et kys på hver kind. En fransk tradition, der lå så dybt i hende at det var svært for hende at slå den fra. Trods for at hun efterhånden havde fundet ud af, det ikke var alle der var bekendt med hvordan at franskmændende hilste.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 26, 2017 11:06:50 GMT
Han betragtede hende, hun var præcis som rygtet havde beskrevet hende. En smuk kvinde der tydeligt gik op i sit arbejde. Det var jo en ren fornøjelse at se, og han huskede at han selv havde været ret striks da han startede i jobbet på Hogwarts, først som professor og nu vicerektor. Han tog hendes hænder "Hjerteligt velkommen, jeg håber du vil nyde dit besøg her ved os" han lænede sig frem og kyssede også hendes kinder i samme bevægelse. Han kunne dufte hendes perfume, da han kom tæt på, og det kildede ham let i næsen men ikke på en generende måde.
Roligt trak han sig tilbage, og lagde hænderne på ryggen "Jeg regner ikke med at det er første gang De besøger Hogwarts" smilede han høfligt, og gik op imod porten, der gik op, og han gjorde en gestus med hånden til at hun skulle gå med indenfor. "Ønsker De at starte med te eller skal vi gå en tur rundt på slottet inden? Jeg beklager at Rektor ikke er til stede i øjeblikket" han smilede charmerende til hende, og rettede på sin brille imens han betragtede hende.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 26, 2017 15:25:41 GMT
Smilet blev lidt bredere, en mand som der viste hvordan man hilste ordenligt, hun var allerede mildt imponeret. Nu måtte hun jo også anerkende for sig selv, at hun lidt havde valgt at komme nu, fordi disse frygtelige rygter gik omkring skolen. Og hun ville så nødig have, at rygter skulle begynde at ødelægge denne stolte skoles omdømme. Især, når hun allerede nu synes at kunne bedømme at hun stod foran en ganske kompetent vicerektor. Hun lagde hænderne over hinanden og lod dem hvile imod hendes jakke "Nej, jeg har besøgt skolen som en ganske ung kvinde, da jeg var færdig med min uddannelse" svarede hun på hans spørgsmål og lod kort blikket falde imod nogle unge drenge, der var stoppet op for at betragte dem. Hun gav dem et kort nik, hvilket gjorde at de hurtigt skyndte sig videre. Derefter vente hun opmærksomheden tilbage på til hendes vært.
"Eftersom jeg har siddet ned så længe, på turen herhen - ville det faktisk være ganske rart at få strakt dem lidt." svarede hun med en varm stemme og nikkede igen forstående med at rektoren ikke var til stede. "Nu valgte jeg jo også at komme på et ganske uanmeldt besøg, så jeg kan jo ikke forvente at der ikke skulle være andre vigtige ting at tage sig af" selvom hun måtte indrømme, der var et snert af hende der var nysgerrig om hvad rektoren foretog sig på nuværende tidspunkt.
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 28, 2017 16:20:58 GMT
Mitchel smilede hjerteligt og varmt til Rektoren, og gjorde tegn til at de kunne gå op af trapperne til de øverige etager " Fantastisk, så må det også være spændende at komme tilbage og se dette gamle slot" han smilede og lagde hånden på på gelænderet da han roligt gik op af "Det er også en utrolig lang tur, men en fantastisk tur. Jeg har alle dage selv elsket udsigten på vejen til Frankrig" Han hilste på nogle elver der passerede dem da de gik op af trappen.
Han slog blikket over på hende "Jo, men intet kan da være mere vigtigt end sådan et besøg, jeg må indrømme at jeg havde forventet at se ham idag" han rømmede sig let og gik ind i korridoren til første sal "Baklager manglen på varme, men de kender slottet vi har ikke mulighed for en konstant varme i alle rum" forklarede han roligt og så på hende endnu engang " Men lad mig hører, har De været ude og se andre skoler eller er Hogwarts det første sted De valgte at hilse på?" et smil gled over han læber i det samme
|
|
|
Deleted
•
Post by Deleted on Jan 30, 2017 23:50:59 GMT
"Ah indubitablement!" eksklamerede hun, da han spurgte om det måtte være spændende at være tilbage. Mens hun fulgte efter ham op af trappen, det var uden tvivl ganske spændende at være tilbage, også selvom hun allerede på nuværende tidspunkt kunne konstaterer der ikke var meget som havde ændret sig. Hun nikkede kort til hans udtalelse om, at det var en smuk tur fra Frankrig til Scotland, nu måtte hun indrømme at hun ikke havde haft tiden til at nyde den. Så mange ting der skulle ordnes og papir arbejde der havde hobet sig op. Da hun mærkede hans øjne på hende, vente hun hurtigt opmærksomheden tilbage på værten. Hun nikkede forstående, men angav da også at det ikke var noget hun bebrejdede ham for, elle det synes hun i hvert fald var det som hun prøvede, at fremføre i hendes ansigtstræk. Det næste han sagde, fik hende dog til at grine lidt "Så det godt jeg er påklædt til det kolde vintervejr, non?" prøvede hun at løfte stemningen lidt, men samtaleemnet blev hurtigt flyttet over på noget andet, som hun glædeligt ville diskuterer. "Jeg har også besøgt Ilvermorny, det føltes så nærliggende siden begge skoler fik ny ledelse på nogenlunde samme tid" forklarede hun men tilføjede dog hurtigt "Men Hogwarts, var bestemt næste på min liste - jeg har altid følt man har kunne lære så meget på denne skole"
|
|
|